mochamanda

Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Malin - 24 januari 2013 22:13

Ja, det är knappt så att jag törs erkänna det för att jag kommer att framstå som en riktigt ohändig och tjejig blondin. Not my stile.

Jag kommer ut på parkeringen efter bandyträningen och där står två av mina lagkamrater vid en bil med punktering. Jag går dit för att "hjälpa". Några skratt senare är domkraften framme. Vi tittar på den, snurrar lite, böjer lite, men får inte riktigt till det. Jag hämtar domkraften från min bil, men går bet även på den. Jamen, hur svårt kan det va!!? Jag fullkomligen HATAR att känna mig så tjejig som jag gjorde då. Gah!!!!! Vi står där och skrattar och försöker hitta var på bilen domkraften ska sitta. Ja, vi framstår som otroligt ohändiga och det bär mig emot att erkänna detta.

Lagledaren kommer såsmåningom ut och kommer till undsättning och vi tre tjejiga tjejer får en finfin lektion i däckbyte. Nu har jag stenkoll!

Jag kunde ha valt att åka hem när lagledaren kom. Men istället står jag alltså kvar i svettiga kläder och utan vantar i elva minusgrader och tittar på när någon byter däck på en annans bil. Ja, så mycket störde det mig att jag inte klarade av det!

Till våren är det JAG som byter däcken på vår bil!


Av Malin - 24 januari 2013 11:43

Jag borde veta bättre. Att skriva om något som är bra är som att be om det motsatta. Igår skrev jag att Isac sällan vaknar av sig själv före åtta. Halvsju i morse vaknade jag tvärt av ett illtjut från Isac som låg alldeles intill mig. Han kastade sig ur sängen och sprang in till köket och upp på sin stol medan han upprepade orden "Måste äta mat"! Okej, vad hade han drömt egentligen? När han hade lugnat sig frågade jag honom om han inte skulle komma och mysa med mamma och Lovis i sängen, men det sa han bestämt nej till och befallde mig istället att ta på mig kläder. För första gången på riktigt länge var vi faktiskt i tid till dagis.


Väl på plats var det vilda protester från Isac som absolut inte skulle gå in och absolut inte skulle ta av sig kläderna. Han ville vara ute och leka, åka rutschkana. Men när jag väl fått av honom alla kläder och torkat hans tårar sprang han lika glatt som vanligt in och hoppade upp i soffan med en bok i handen. Får nog bli en liten picknick i parken efter dagis med chokladkorvarna från igår. Det är förvisso kallt även idag, men med hjälp av lager på lager brukar vi lyckas hålla oss varma alla tre. Det är härligt med rosor på kinderna!


Vill för övrigt ge mig själv en klapp på axeln. Plockat, städat, tvättat tre tvättar, dammsugit och våttorkat. Check. Fick liksom övertala mig själv varannan minut att fortsätta och inte krypa ner under en filt vilket var det mest lockande alternativet. Men trots att jag har plockat och städat hela övervånignen så hittar jag fortfarande inte dosan till DVD:n... Vet inte hur många gånger jag har tittat under soffan och i vedkorgen. Den ligger fortfarande inte där!


Igår gick jag igenom kökslådor. Rensade och rengjorde och möblerade om lite lätt. Fick inspiration från min storasyster igår efter att ha fått denna bild.


Ett gäng lappar med olika uppdrag. Stora som små, roliga som tråkiga. Bara att dra en lapp och sätta igång! :)


Jag började skriva upp saker som behövde göras här hemma, men övergick rätt snart till att istället dra igång med en av punkterna. Städa kökslådorna! Mycket välbehövligt kan tilläggas. Men som vanligt tar det lite längre tid än vad man tror och det finns därför ett gäng lådor kvar att gå igenom.

Allmänt · Bilder · Isac · Jag

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards