mochamanda

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Malin - 23 januari 2013 22:46

Ja, de senaste dagarna har jag känt mig trött. Jag tycker, precis som jag skrev i ett tidigare inlägg, att nätterna är helt okej. Men visst, några åtta timmars sammanhängande sömn är det inte tal om. Lyckas jag överhuvud taget skrapa ihop åtta timmar totalt får jag vara nöjd. Men kanske har tröttheten som dykt upp något att göra med att jag är lite småförkyld. Eller så beror det på att jag har kommit igång med träningen och att kroppen därför skulle vilja ha lite mer sömn.

Hur som helst är det svårt att komma i säng tidigare då lillskruttan är en kvällsuggla och på morgonen är det Isac som styr. Jag är glad för att han inte är så värst morgonpigg av sig. Vaknar sällan före åtta.

Det har blivit lite av en tradition att gå till lekparken direkt efter dagis. Det är liksom lika bra att passa på när vi alla är påklädda. Nu är Isac förvisso samarbetsvillig när det gäller påklädningsbiten, men visst är det ett projekt innan blöjor är bytta, lillasyster ammad och alla kläder är på. Jag står fast vid att jag älskar vintern och tycker om när det är snö och kallt (även om -18 som det var i morse kanske är lite väl kyligt). Men tänk en mulen sommardag, när allt som behövs för att ta sig ut, är ett par lätta skor. Det är ändå rätt gött.

Något annat som är gött är chokladbollar. Försöker egentligen undvika alltför mycket godsaker under vardagarna, men idag hade jag dålig karaktär. Jag drog med min son i fördärvet och lät honom vara med att baka. Roligt, tycker Isac, som bara inte kan låta bli att smaka liiite, trots att mamma sagt åt honom att vänta tills allt är klart. Jag förstår honom. Det finns inte mycket som slår chokladbollar. Nedan ser ni resultatet av mammas chokladbollar och Isacs chokladkorvar. "Isa stoppa mun!" säger Isac upprymt när han äntligen får min tillåtelse att smaka på riktigt.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards