mochamanda

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Malin - 21 januari 2013 23:25

I natt hade Isac nattskräck igen. Som vanligt hasade han snabbt ner från sängen. Han började gråta, gick in i köket och fram till micron. Där rev han ner handduken som hängde och tjöt: "Inte ha välling, inte ha välling!" Därefter gick han vidare till skåpet där han tog fram vällingburken och något som i hans ögon liknade en vällingflaska. Fortfarande gråtandes och skakandes på huvudet och med orden "Inte ha välling". Dubbla budskap alltså. Tillslut hamnade han i soffan där han slutligen vaknade till och ville "mysa mamma". Hjärtat lilla. Det är lite lättare att hantera situationen nu när vi är lite mer pålästa, men jag får ändå en liten klump i magen under den tiden han är så upprörd.

Min förkylning(?) som på något vis bara höll sig till halsont och heshet har gått tillbaka och idag har jag tränat bandy. Det har hunnit bli en hel del pass nu och jag känner att det börjar ge resultat. Idag var nog ett av de första passen som inte ryggen protesterade varje gång jag skulle böja mig lite extra och slå en passning. Jag känner mig betydligt stabilare och mer koordinerad och det börjar kännas mer naturligt. Skönt! Underbart bandyväder är det ju dessa dagar nu också! Minusgrader och vindstilla. Ja tack!

Lovis sover just nu i SIN säng. Har lyckats få henne att somna där nästan alla nätter den senaste veckan. Men jag har oftast inte mer än hunnit krypa lite närmre Andreas innan Isac istället har tassat in till oss. Nåja, får jag bara några minuter intill Andreas är jag nöjd. Han är liksom min laddare. Jag känner hur jag tankar energi när jag får vara nära honom. Därför är min strävan att i alla fall få somna utan barn i sängen. Det går bättre och bättre! :)

Ett spretigt inlägg, men så blir det ibland. Imorgon har jag båda mina två små hela dagen och jag försöker smida planer för hur vi ska sysselsätta oss. Nåt ska vi nog komma på!

Nattinatti

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards