mochamanda

Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Malin - 18 januari 2013 20:37

Myssund i soffan. Ja, stunder som ovan får man ta tillvara på. För tro mig, det är inte alltid så harmoniskt och mysigt att vara tvåbarnsmamma.


Andreas tävlade i Icebug Winter Run under eftermiddagen. Det var en fyrmannastafett där var och en sprang 2,5 km i vinterterräng. Lite bitter är jag att dem faktiskt vann. De kunde väl ha släppt ett lag förbi sig. Tvåorna fick en varsin gratis hotellnatt. Ettorna fick en varsin pannlampa. Jodå, Andreas är nöjd. Han hade ju faktiskt inte just den pannlampan redan. Men jag hade gärna tagit del av hotellnatten! :) Men okej. Grattis älskling.


Själv hade jag en prövning här hemma. Får lite grann skylla mig själv som kanske valde fel fight. Eller snarare vid fel tillfälle. För det här är ändå en fight vi måste ta. Isac sitter inte gärna i sin stol utan står mycket hellre. Gärna balanserandes med en fot på sin egen stol och en på min. Och så undrar ni hur det kom sig att han ramlade av stolen härom veckan!? Men att försöka amma Lovis, äta min soppa och samtidigt få Isac och sitta och äta sin soppa och inte ta min smörgås? Nej, Malin. Det fixar du inte. Och då är det liksom idiotiskt att ta fighten just då. Det visste jag redan innan... Men jag struntade i magkänslan och straffet var en Isac som gråter och skriker i hallen efter IPaden som ligger på hatthyllan, en Lovis som skriker och gråter på en filt på golvet för att hon inte får någon uppmärksamhet och jag själv som gråter i soffan. Mest arg för att jag tog fighten när jag visste att det inte skulle komma något gott ur den och därmed bråkade med Isac i onödan vilket inte känns okej. När ska jag lära mig?


Av Malin - 18 januari 2013 11:13

Har skickat iväg grabbarna och Loivs till lekparken. Men med det fina vädret utanför ångrar jag litegrann att jag stannade kvar här inne. Men med en ond hals och hängig kropp tänkte jag att det kanske var smart att vila... Jaja, det kommer väl fler soliga förmiddagar skulle jag tro.


Kusinerna Bus i sina Labanoveraller


En bild från nyårsdagen på Isac, Lovis och kusin E. Den sistnämnda längtar vi efter. Hon spenderar just nu sin sista semesterdag i Miami. Kom hem vår lilla Guldlock!


Nej, ska väl passa på att göra lite nytta. Såsom att slänga iväg en jobbansökan.


Trevlig helg!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards