mochamanda

Alla inlägg den 18 september 2012

Av Malin - 18 september 2012 20:45

Ja, dagens väder var helt enkelt tvärtemot det förutspådda och med facit i hand hade det varit bättre att besöka Mariebergsskogen på eftermiddagen. Men lite regn har väl aldrig skadat? Fast det verkar inte min relativt nyinköpta jacka hålla med om... Köpte en mamma-jacka på hm för kanske en dryg månad sen att ha nu när hösten kommer. Visst, det är inte en regnjacka, men färgen ska väl inte rinna av för det?? Får prova att tvätta den och se om det hjälper. Förhoppningsvis har inte färgen runnit bort utan det är något annat märkligt som drabbat den? Surt i alla fall, då jag var nöjd med jackan och det är den enda som jag kan stänga om magen.


Svårt att fånga på bild men ni kan se att den är grå-vit på sidorna.


Detta var ju egentligen inte vad inlägget skulle handla om. Plask igen var det ju. Hade dukat fram glas till oss alla tre i uterummet och ställt ut en stor tillbringare med isvatten. Isac går ut och sätter sig i sin stol och väntar på maten. Nästa gång jag tittar ut har han den stora tillbringaren fylld med vatten i handen och fyller på sitt glas utan att spilla det minsta. Sen får han syn på mig och ler stolt och fortsätter att hälla medan han tittar på mig. Och fortsätter hälla. Och fortsätter. Blicken fäst på mig. Stolt som en tupp. Kan väl säga som så att glaset var mer än fullt innan jag var på plats och kunde ställa ner tillbringaren. Vad annat kan man göra än att skratta? Så söt. Och det var ju helt enkelt vårt eget fel som ställt en tillbringare full med vatten och ett tomt glas inom räckhåll. "Blött" upprepade han flera gånger under middagen. Jo, duken var rätt blöt.


Nattinatti mina vänner

Av Malin - 18 september 2012 13:25

 


Då väderprognosen visade hyfsat väder på förmiddagen och desto regningare efter lunch tänkte jag att det var bra att passa på att komma ut ordentligt på förmiddagen. Men tji fick vi. Två blöta timmar har vi därför spenderat i Mariebergsskogen. Lite lätt avundsjuk är jag allt på Isacs underbara regnställ från Didriksson. Fodrat och "hängslen" i fleece håller honom varm och torr. Någorlunda i alla fall. Att tröjan under blir blöt i ärmarna kanske inte är konstigt när man plaskar i fontänen och alla möjliga vattenpölar.


Idag fick jag för första gången på honom regnhatten också. Kanon. Den har tidigare åkt av så fort den har kommt på. Dock kändes det som att hans luva blev i vägen så den tog jag av. I brist på ställen att lägga den satte jag den på mitt huvud. Det var nog det bästa jag gjorde under den förmiddagen. Utan den hade de två timmarna nog bara blivit en. Varmt, skönt och torrt. I alla fall på huvudet! Resten av mig var det väl sådär med.


Nåja, nu är jag varm och torr och Isac sover middag i sin säng! Jepp, ett utropstecken på den då det är första gången på över ett halvår som han sover middag inomhus. Det har rent utav varit hopplöst att få honom att somna inne på dagen. Vagn har varit det enda alternativet. Men jag var inte så sugen på att gå ut igen precis efter att jag hade torkat. Och då läggningarna har gått så bra på kvällen sista veckorna tänkte jag att det var värt ett försök. Och det gick. Det gick alldeles utmärkt! Läsa lite, sjunga lite och gå ut. Nice.


Nu är det i vanliga fall rätt skönt att komma ut efter lunch när han ska sova, men det är skönt att veta att det fungerar att sova inomhus. Med krabaten som snart är här kanske det inte alltid passar att gå ut plus att vädret blir allt höstigare...


Ha en bra dag!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards