mochamanda

Alla inlägg den 2 september 2012

Av Malin - 2 september 2012 20:52

Isac sover sött i sin säng. Sedan ett par dagar tillbaka har han somnat själv efter att vi har läst saga, släckt lampan och pussat godnatt. Lovely. Vi har i en veckas tid succesivt flyttat oss längre ut ur rummet för varje kväll och den metoden verkar ha fungerat och han ligger kvar i sängen. Fast i och med att jag skriver detta här så lär det väl det förändras i morgon.


Är det något jag har lärt mig under de här två åren så är det att så fort jag säger eller skriver att något går bra så ändras det direkt. Säger jag att Isac har sovit bra under en period så kommer en dålig period. Säger jag om någon frågar att; "nej, halsbrännan har inte varit så farlig än" då kommer den dagen efter o.s.v


Hmmm, undrar om det omvända fungerar. Isac har inte sovit en hel natt utan att komma in till oss på flera veckor. Kanske sover han hela natten nu då!? Det gjorde han i alla fall när moster A och hennes T och E sov här medan jag och Andreas istället intog deras lya och fick en kväll på tu man hand plus sovmorgon. Tack och bock i massor! Nu vaknade vi förvisso tio över sju, men lyckades dra oss i sängen i en timme. Men bara att få sitta och äta frukost i lugn och ro är lite lyxigt. Sedan längtade jag järnet efter vår gullunge.


Lördagkvällen hade vi över grannarna på middag efter att barnen somnat. Kvällen mörknade fort, men med tända ljus i uterummet blev det höstigt och mysigt.


Ljusen dekorerades med rönnbär. Passade till vår höstiga maträtt. Renskavsgryta med ris och äppelpaj till efterrätt.


Tunnbrödchips. Riktigt, riktigt gott.


Dagen idag har bjudit på lite shopping och familjehäng. Skönt med en lugn dag utan så mycket inplanerat.


Mina allra finaste pojkar. Älskar er. <3


Stolt liten kille.


Får lite hjälp av morbror.


Mellanmålet övervakas av Daisan.


Det kan ju hända att han tappar en bit...


Jag o vovvsan satt mest still och tittade på.


Ny vecka på ingång och ett besök hos barnmorskan väntar i morgon. Tre veckor sedan jag var där senast men det känns som i förrgår. Galet vad fort det går! Snart är det dags.


Hoppas ni har haft en härlig helg!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards