mochamanda

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2012

En trip till Göteborg

Av Malin - 5 augusti 2012 13:32

En efterlängtad tur till Göteborg blev av i veckan med besök hos vänner till både mig och Andreas. Mycket mysigt och trevligt!



En eftermiddag tillbringades på Liseberg. Isac åkte en del karuseller, såsom Farfars bilar, Kaninresan och Sagoslottet.


Andreas fick även ta en tur för första gången i Balder tillsammans med E. Han var nöjd. Då fartfyllda karuseller inte är så lämpliga för mig just för tillfället la jag i stället några extra kronor på Lyckohjulen. Men jag kan nog konstatera att jag aldrig lagt så mycket pengar på choklad utan att få äta av den. Hade troligtvis varit billigare att köpa 10 maraboukakor på Netto här hemma. Men a l l a andra vinner ju. Förutom jag. Och inte bara en gång. Otur i spel och tur i kärlek!? Det är nog så.





Fredagkvällen tillbringade vår lilla familj på egen hand vid Delsjön. En alldeles underbar sommarkväll. Färska räkor, parmesankex och förskost hade vi köpt med oss ut och mumsade på medan korven grillades. En löptur för Andreas del och bad och bus för mig och Isac. En sådan där kväll där man ler inombords och verkligen känner hur batterierna laddas. Underbart. Verkligen helt underbart.



Isac är lätt spelberoende. Här spelar hanTalking Tom på inte mindre än tre enheter. Att öppna programmen och trycka bort reklam och annat som är i vägen är inga problem. Att flytta om lite i mapparna är också roligt.



Imorgon är det tillbaka till vardagen igen. I alla fall för mina två pojkar med jobb och förskola. Jag kommer med andra ord få chansen till lite egentid och lugn och ro innan krabaten tittar ut. Men det finns så mycket jag vill hinna med på dessa 15 timmar i veckan som Isac kommer vara på förskolan. Det mest akuta är att få ordning på min dator. Det är många timmars jobb att sortera och rensa bland bilder och annat. En fotobok över Isacs första år har jag tänkt få till också. Återigen, bildhantering. Rita och skissa för kommande projekt med huset. Fylla frysen med diverse fika men framför allt med matlådor. Det var nog det bästa när Isac föddes. Alla matlådor som vi fyllt frysen med. Ännu viktigare känns det nu när vi dessutom har en stor Isac att tänka på. Han behöver sin lunch trots att dygnet kanske känns lite upp och ner för oss andra i början. Och då är det guld värt att bara plocka fram ur frysen när klockan rusat iväg. 


Idag händer det förresten efterlängtade grejer här hemma. Får se om det blir bilder på detta senare i kväll!


Trevlig söndag till er därute!



 
 
Angelica

Angelica

5 augusti 2012 14:55

Ni verkar ha haft en trevlig tripp :0) och de älskade foppatofflorna var med ;0)

http://Www.Angelicajonangen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards