mochamanda

Alla inlägg den 20 juni 2012

Av Malin - 20 juni 2012 22:47

Isac sover efter näst sista dagen på dagis innan sommarlov. Andreas är ute på den traditionella "Dusk to dawn"-cyklingen med ett gäng multisportare. Ja, det är precis vad det låter som. De cyklar från solnedgång till soluppgång. Helt okej för mig att han är iväg på detta, men jag har fått honom att lova att inte gnälla för att han är trött närmsta dagarna. Midsommardagen närmar sig med stormsteg och jag skrev just upp inköpslistan för fyllningen till tårtorna och inser att jag kommer ha att göra de närmsta dagarna. Jag behöver en pigg Andreas som orkar med en stressad mig och en busig lite kille!


En glimt ur handlingslistan: 4,8 liter grädde, 56 gelatinblad, 2,4 kg färskost, 2 kg vit choklad. Joråsåatte. Här ska det göras fyllningar. Ger förvisso mig själv lite marginal att misslyckas så riktigt allt detta borde inte gå åt. Men inte långt därifrån. Fyllningarna ska göras på fredag. I morgon väntar i stället ett tålamodskrävande pillerjobb då dekorationerna ska tillverkas. Sockerpasta ska färgas i rätt nyanser och sedan ska det skapas. och skapas. Och skapas. Fem timmar har jag på mig medan Isac är på dagis. Heja mig!!


Trevlig midsommar till er som ska fira det! För mig blir det nog mest tårttillverkning, men jag lär ta igen firandet dagen efter. Ska bli en riktigt rolig dag. Puss på dig syster.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards