mochamanda

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Malin - 2 maj 2012 14:04

Törs knappt skriva det, men jag är pigg och hungrig! Snälla, låt det förbli så!


Sitter hemma och pluggar, men får lite lätt panik av det fina vädret utanför. Det riktigt skriiiiiker på mig. Vetskapen om det ruggiga väder som är på ingång känns mindre spännande och jag vill passa på att vara ute. Men med tanke på hur lite plugg det blivit sista tiden så borde jag verkligen sitta där jag sitter. Och göra rätt saker förstås. Inte blogga. Inte läsa andras bloggar. Inte spela spindelharpan.


Men jag vill helt enkelt ut. Jag vill ut. Jag vill ut. Jag vill uuuuuuuuuut! Är less på att vara hemma. Är less på att sitta här i soffan. Release me. Inbillar mig på något vis att jag är den enda i hela Karlstad som sitter inne en sån här dag!? Jag ser människor i shorts och linne. Jag hör fiskmåsarna sjunga. Ja, sitter man instängd så låter till och med fiskmåsarna ljuvligt. Så är det faktiskt käre lillebror.


Min motivation har en tendens att minska kraftigt vid soligt väder. Det kanske inte har undgått någon efter detta inlägg?


  

Nåja, gjorde en positiv upptäckt i morse när jag kikade till mina små majsfrön. Jajjemen, i sommar ska det odlas majs. Jag stoppade ner tolv små majskorn i lördags och nu minsann händer det grejer.

 

 

Ser ni!? Det kommer faktiskt upp något litet grönt där! I morse såg jag tre. Nu kan jag skymta nio av tolv. Heja mina små majsar!


Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards