mochamanda

Alla inlägg den 18 september 2011

Av Malin - 18 september 2011 10:16

Ja, visst skrev jag att det kändes lugnt igår. Det kändes liksom nästan för bra. Men igår slog tentaångesten till. Som en riktigt hård örfil. Bang! Helt plötsligt infann sig den där paniken. Helt plötsligt inser man att man inte kan nåt. Inte fattar nåt. Inte har en aning om vart ska man börja.


Från och med nu går jag in i min bubbla som medför att jag är aningen disträ och alldeles för kort i tonen och otrevlig mot min stackars sambo som med all säkerhet kommer att längta till fredag eftermiddag då tentan är över. 


Men grejen är att jag behöver den här panikafyllda ångesten för att prestera. Så jag är ändå glad att den har infunnit sig. Det är först nu som jag hittar den där riktigta koncentrationen och fokuseringen. Det är nu det ska lossna på riktigt och allt kommer att uppenbara sig. Typ. Efter ett antal år i skolan så vet jag att det är så här jag fungerar. Så mitt i all ångest är jag ganska lugn ändå. Jag grejar detta.


Och det finns så många anlednignar att längta till helgen så att det är helt galet. För det första - helgen efter en tenta är den bästa helgen. För det andra - snickaren har planerat att jobba här alla dagar denna vecka och hoppas hinna med väldigt mycket. Ska bli så spännande till helgen och se hur det ser ut här hemma då. För det tredje- så vankas det kickoff med innebandylaget på lördagen med allt vad det innebär.


Snälla! Låt det vara fredag eftermiddag snart!! Fast inte alltför snart, jag måste ju hinna med att plugga lite först!!


Hoppas ni har en trevlig dag trots det gråa fuktiga som håller till utanför husen.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards