mochamanda

Alla inlägg under augusti 2011

Av Malin - 13 augusti 2011 10:34

Resan upp till Lycksele gick bara bra. Ett längre lunchstopp i Gävle hos Andreas mormor och senare ett middagsstopp strax innan Sundsvall. Sista sträckan körde vi på kvällen efter Isacs läggningstid och i skymningen sägs ju älgarna röra på sig. Helt riktigt. Inte mindre än fem älgar passerade vi de sista timmarna på väg mot Lycksele. Som tur är så var det ingen som hoppade fram och överraskade oss utan de stod snällt vid sidan av vägen och tittade på oss.


Lite lek och bus efter middagen strax innan Sundsvall. Bergafjärdens camping, som bara ett par dygn senare fick besök av Isacs mormor och morfar som hade tittat ut samma stopp utan att veta att vi hade varit där. Samma mat beställde pappa och morfar också.  


Första dagen i Lycksele bjöd på ett strålande väder!! På eftermiddagen tog vi cyklarna till Ansia camping där vi badade och gungade och njöt av sommaren.

Bad vid Ansia camping i Lycksele. Riktigt härligt väder och klart vatten. Isac njöt som bara den. Plaskade och tjoade.


Vad är det som är på mina händer? Jag känner inte igen dem konstaterade Isac och blev ledsen. Pappa fick komma och hjälpa och skölja bort sanden.

 

Gung-gung!


Nej, nu ska jag ta och packa i ordning lite grejer. Ska faktiskt iväg och spela innebandy! Träningsmatch. U-laget mot A-laget. Ska bli såå kul! Fast lite nervös är jag allt. Även om det inte spelar någon som helst roll hur det går. Men det räcker med ordet match, oavsett sammanhang, för att fjärilarna ska börja fladdra och för att jag ska gå in lite i min egna bubbla. Tävlingsmänniska var det ja.


Hej så länge!

  

Av Malin - 12 augusti 2011 22:09

Precis som bloggen har jag och min familj haft semester. Två veckor har spenderats i norra Sverige. Underbart och jättemysigt. Men nu är det allt bra skönt att vara hemma. Och efter nästan 80 mil i bil idag så kan jag säga att Isac var ö v e r l y c k l i g när han fick härja fritt i sitt hus igen.


Bilder och upplevelser kommer att dyka upp allteftersom här på bloggen. Helikoptertur, tredagarsfeber, omvägar, bad, bakning och mycket annat.

Regnbåge vid Hällingsåfallet som var riktigt maffigt i år med mycket vatten.  


Trevlig helg!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards