mochamanda

Alla inlägg under juli 2011

Av Malin - 7 juli 2011 14:25

Tålamod. Tålamod. Tålamod. Ja, det måste jag ha i massor när det äts lunch här hemma. Det tar en mindre evighet. I mitt tycke. Isac tycker det är roligt att äta lite själv med händerna. Men det allra bästa är vattenflaskan. Den kan han aldrig få nog av. Särskilt inte nu när han verkligen har fått grepp om hur han ska göra för att få i sig vatten. En sked ska han också ha i handen. Gärna den mamma matar med också, utöver den han redan har. Och om jag väl lyckas avlägsna vattenflaskan utan allt för vilda protester och får in en sked mat i munnen så stoppar han genast in sin sked efteråt och all mat ramlar ut. Om jag inte låter honom ha varken sked eller vattenflaska i handen? Ja, då är det vilda protester och maten ramlar ur munnen lika fort som den kommit in. Slutsats? Tålamod. Tålamod. Tålamod.


Idag hade jag kokat en halv deciliter makaroner och till det fck han tre små köttbullar och lite majs och ärtor. Men när jag ser hur mycket som ligger på golvet, i hans stol, i haklappen och kvar på tallriken undrar jag hur mycket han egentligen får i sig??? En köttbulle? Några få makaroner? Jaja, alla barn tar igen dåliga dagar sägs det. Och får han Sempers pastasnäckor med skinka så hinner jag knappt blinka förrän maten är borta. Hmmm. Mammas mat är tydligen inte lika god! :)


Wild and crazy!  Han lyckas till och med få mat i håret.  


Nej, nu ligger min lille buse och sover och det finns massor att göra. Förbereda middagen till exempel. Det är inte mycket sitta still på dagarna nu inte med en liten kille som upptäcker och undersöker allt!

Av Malin - 6 juli 2011 21:53

Har precis avslutat ett samtal med en vän och numera före detta klasskompis. Vi har pratat en hel del jobb och annat och jag känner mig motiverad och peppad att börja plugga nu till hösten så att jag kan bli klar jag också! Om någon har tips på ett intressant ex-jobb inom energi- och miljö så får ni gärna hojta till!


Till middag idag blev det etiopisk kycklinggryta. Mums. Jag trodde faktikst inte att man kunde laga sånt här från grunden själv. Men det är rätt enkelt faktiskt.  I alla fall den här rätten.

 

Med hjälp av ett antal kryddor, vitlök, sambal olek och lite olja så får man en härlig kryddpasta med namn Berbere. Tillsätter man sedan fräst lök, tomatpuré, vatten och kyckling så får man en god gryta som serveras med ris och kokt ägg(!).  Gott.

 

Nej, nu ska jag återgå till att ägna all min uppmärksamhet på fotbollen!

Heja Sverige!!


Trevlig kväll!

Av Malin - 4 juli 2011 21:56





Somrig jordgubbstårta dekorerad med Daimrocks. Den gick åt.


Ja idag fyller min älskade sambo år och det har vi firat med en god middag på tu man hand och sedan en smarrig jordgubbstårta tillsammans med mina syskon o föräldrar. Inte så tokigt en måndag som denna. 


Grattis älskling.

Av Malin - 2 juli 2011 15:21

Isac och jag hade en mysig dag i Brunskog igår. Det fanns många fina hantverk kan jag lova. Men vi har en tight budget nu så det fick mest bli se men inte röra för min del. Dock var det en värmande mössa till Isac som ropade på mig och efter sponsring av Isacs mormor och gammelmormor så kunde mössan bli hans. Tack! En present till en av Isacs kusiner och lite god sylt blev det ocskå.


Mys och bus med mormors kusin.


Kanske lite stor, men lillkillen växer varje dag och än är det långt till vintern.

 

Isac verkar  i alla fall nöjd med köpet!  



Efter att ha suttit i vagnen ville Isac röra på sig. Han kröp av gräset för att kika närmre på stenarna. Dock var de inte så sköna att krypa på så då får man hitta på ett annat sätt att ta sig framåt.

 

På kvällen blev det grillning med grannarna och Isac höll låda. Ju mer folk, desto fler personer att överrösta!?

Idag har vi i alla fall en lugn dag. En promenad i förmiddags och nu fotboll på TV:n. Snart kommer moster A och då ska det göras fläderblomssaft! Gott.


So long.


 

  


Av Malin - 1 juli 2011 09:35

När sommaren kommer blir bloggen lidande. Att njuta av härliga sommarkvällar prioriteras helt enkelt lite högre. Men i och med att regnet nu faller ner utanför hinner jag med ett kort inlägg innan jag ska packa i ordning för en utflykt till Brunskog. Jag och Isac ska följa med min mamma, mammas kusin och hennes mamma och min mormor på hantverkarmässa. Hoppas att regnet inte är alltför envist...


Stel i kroppen är vad jag är i dag och inte lär det bli bättre. Igår kväll spelade jag innebandy i en timme efterföljt med fys. Grodhopp, skridskohopp, enbenshopp, borzow. Jo, tack, det var ett tag sen. Gött att få lite annan träning i alla fall. Har som bekant varit mest löpning senaste tiden. 


Onsdag eftermiddag spenderade familjen på Orrleken. Mys på hög nivå. Vi hittade en skuggig plats under ett träd och bara njöt av sommaren.

                 

Usch, så tiden rinner iväg! Nu måste jag skynda mig!


Ha en trevlig helg mina vänner!


Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards