mochamanda

Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Malin - 12 juli 2011 15:59

Bilköer må vara frustrerande, men de är emellanåt oundvikliga och ett moment i livet man måste tåla. Även i Karlstad. Idag på väg ut till Bergvik såg jag att det var en kö framför mig och bromsade in och la mig fogligt bakom de andra bilarna. Förstod ganska snabbt att kön troligtvis hade något med vägbygget att göra. Kikar i backspegeln för att se om det kommer någon farandes i de alldeles tomma körfältet bredvid oss i kön. För det är nog bland det värsta jag vet!


Bilister som anser sig ha såå mycket mer bråttom än alla oss andra.  

Varför tror de bilisterna att vi andra står och köar för? För att det är roligt? För att vi tycker det går alldeles lagom fart när vi kör 15 km/h? För att vi inte har något bättre för oss? Men man kan väl egentligen inte göra så mycket åt saken mer än att kasta onda blickar. Eller?


Jodå, man kan göra mer. Man kan kasta sig ut i det andra körfältet när man skymtar en bil komma bakifrån och nästintill preja in den bilen i räcket. Japp, så kan man göra. Och inte bara en gång. Och inte bara med en bil. Det finns tydligen folk som blir än mer irriterade än mig! Lockande tanke, visst, men nej, jag tror inte att jag är beredd att offra vare sig mig, Isac eller för den delen, bilen, för att markera min ståndpunkt.



Nej, jag är lite fegare(?) och kastar onda ögat i stället och muttrar argt i bilen.    Brukar tänka att det kanske är någon som är på väg att föda barn, eller är extremt kissnödig eller nåt i den stilen. Är jag riktigt tuff dock så kan jag ibland låta bli att släppa in de som kommer från gräddfilen när de inte längre kan fara fram på deras autobahn. Ja, oj,oj då är jag tuff! Riktigt tuff.


Over and out.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards