mochamanda

Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Malin - 8 juli 2011 13:07

Trött mamma idag. Någon övar på att stå så fort tillfälle ges. Om det så är mitt i natten och han knappt ens är vaken. Vi vaknade ett antal gånger i natt av att Isac stod upp och grät i sängen. Jag och Andreas turades om att lägga ner honom och han somnar så fort han får huvudet på kudden, för det mesta. Iband får proceduren upprepas. Även läggningarna har blivit besvärliga och han ställer sig upp så fort han hamnar i sängen. I förmiddags när jag skulle lägga honom som vanligt så försökte jag på alla sätt att få honom att komma till ro, men efter en timme gav jag upp. 


Nu efter lunch somnade han ganska enkelt. Efter att ha varit inne och läst och sjungit lite gick jag ut. Han var inte i närheten av att sova stod och satte sig om vartannat och jag väntade på att gråten skulle komma. Men endast lite gnäll och bök och efter ett tag var det tyst. Han sover nu gott med sin snuttis och med huvudet på kudden! :) Tack.

 

Det kan inte vara lätt att vara liten bebis alla gånger. En gång till. Bara pröva en gång till. Öva, öva, öva. Det är nästan så att han ställer sig upp i sömnen. Tänk om vi hade samma motivation när vi håller på att lära oss nya saker!


Nåja, nu är det back to basic som gäller. Det känns som att vi har halkat ur rutinerna som vi har haft. Skyller det på sommaren med bad och varma kvällar. Dags att skärpa till oss lite och göra det enklare för Isac att veta vad som väntar. Se om det hjälper.


Trevlig helg till er alla!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards