mochamanda

Alla inlägg under juni 2011

Av Malin - 14 juni 2011 15:02

Sitter i soffan med datorn och är lite lätt rastlös! Isac sover och har gjort det lääänge. Det är inte ofta han sover så länge på eftermiddagen. Det är inte ens alla eftermiddagar han somnar. Men nu har han sovit i över två timmar. Hade jag vetat att han skulle göra det hade jag kunnat gjort massor. Nu är det för sent. Börjar jag med något nu så lär han väl vakna.


Jamen, sådärja. Det räckte med att börja blogga så vaknade han! Nu får det lov att bli lite mellanmål och sen en promenad!


Hej så länge

Av Malin - 14 juni 2011 13:35

Vår avgång för uterumsprojektet är försenad. Suck. Andreas pratade med snickaren i förmiddags och det andra projektet som han har var större och mer tidskrävande än beräknat. Skit oxå. Det tar några veckor till innan han kan komma igång här. Lägg därtill några veckor semester och ni förstår att det dröjer ett tag innan vi har vår uteplats färdig. Och ni vet vad jag tycker om förseningar... Fast då det andra projektet är en renovering hos ett par nära vänner till oss känns det lite bättre. De behöver trots allt ett fungerande kök i sitt nya hus lite mer än vad vi behöver vår uteplats. Storsint är vad jag är. Försöker vara i alla fall. Men imorgon känns det bättre. Behöver som vanligt lite tid för att smälta förändringar i planerna. Plinhålen är i alla fall grävda. Glaspartierna står på uppfarten. Så det är bara för snickaren att köra igång när han får tid.


Men det här är väl också snyggt? Lite bökigt att ta sig upp och ner bara. Men med lite lastpallar, en aluminiumplatta och en ikeapall har vi ordnat en fin trappa (inte med på bidlen).  

Av Malin - 14 juni 2011 12:54

Isac och jag bestämde oss som hastigast för att åka iväg på Mamma- barngympa i morse. Och nog har vi tränat båda två. Mamma försökte sig på att hänga med i koordinationen medan Isac jagade skosnören. Och då inte bara mammas skosnören... Det känns som att min lille kille börjar bli för rörlig för att följa med på dessa pass. Men det är alltid skönt att komma iväg och göra någonting. Särskilt en regnig dag som denna. Och lite motion får jag i alla fall även om jag titt som tätt får hämta Isac som hasat sig iväg på nya äventyr.


Väl hemma fick jag ta en dusch i badkaret. Isac ockuperade den vanliga duschen och jag var för lat för att hämta ståstolen (gåstol utan hjul :)). Att försöka duscha med honom i samma rum är omöjligt. Han är i duschen på en grisblink.


Att duscha i badkaret påminner mig om den här tiden. Vårt fina(?) gjutjärnsbadkar som vi köpte på Solareturen. Det var vår dusch i  knappt ett och ett halvt år. Därefter var det bad i älven som gällde några månader (emellanåt dusch hos mamma och pappa) och för att en vecka efter Isacs födelse äntligen få igång nya duschen här hemma.     


Tycker dock att detta badkaret är mysigare att bada i än vårt förra!  

Av Malin - 13 juni 2011 22:34

Kunde inte stämma bättre just nu. Idag har han rest sig mot precis allt. Gåvagn, pallar, i badkaret, giraffen, ståstolen med mera. Problemet är fortfarande att sätta sig. Men ner kommer han alltid och förvånansvärt nog utan att slå i huvudet särskilt ofta.  

Av Malin - 13 juni 2011 22:24

Inspirerad av min vän M har jag gått ut i naturen och fotat blommor. Jag gör mitt bästa för att lära känna min kamera och prövar mig fram så gott det går.


    Finns mycket att lära. Det är roligt, men många foton blir det.

 

På vår promenad genom I2skogen stötte vi på dessa godingar. Dock brölade dem så högt att Isac började gråta. Han tyckte att kossorna var riktigt läskiga.  

Av Malin - 13 juni 2011 12:49

... Varför är Isac alltid mycket renare när hans pappa har matat honom???


Nåja, nu är Isac, stol och golv sanerade och även jag har fått i mig lite lunch. Jag tror bestämt att resterande måltider Isac äter den här sommaren får bli iklädd endast blöja!


När Isac hade besök av sin mormor och gammelmormor igår fick han lite 8-månaderspresenter. En jättefin Bamsebody av gammelmormor som än så länge är lite stor och så fick han byxor och tröja av mormor.

Isac i sina nya fina kläder från mormor. Tröjan är en sån där smart variant som har en inbyggd body, vilket gör att  magen slipper bli bar när Isac krälar runt på golvet. Då kameran är himlans intressant är det enda alternativet att få honom att sitta still  att ge honom något han annars inte brukar få leka med. Den här gången fick det bli en dosa.  


Nu sover Isac middag och jag väntar på att glaspartierna ska anlända. Det är visserligen ett bra tag kvar tills de kan komma på plats i vårt uterum, men att i alla fall ha dem hemma är väl ett litet steg på vägen. Hoppas snickaren får lite tid för oss snart!

Av Malin - 12 juni 2011 21:25

En solig söndag med lite städning, en lugn joggingtur, en kort premiärtur på inlines till älven och tillbaka för ett dopp, besök av mormor och gammelmormor med gott fika och lite slöande i solen. En helt okej dag! :) Nu, fruktsallad och film.


Mys med pappa i eftermiddagssolen.  

Av Malin - 11 juni 2011 16:46

Idag är en sådan dag som liksom bara försvinner. Tycker inte att vi har gjort särskilt mycket men tiden har sprungit iväg ändå. Isac vaknade sex i morse, pigg och glad. Mamma hade inte riktigt samma humör. Tidiga mornar är inte min starka sida, vilket Andreas fått erfara ett antal gånger. Nyss nämnde har varit någonstans utanför Karlskoga hela dagen med multisportklubben och tränat och umgåtts. Han är på väg hem för att göra mig och Isac sällskap till E o A som flyttat in på S. Råtorp. Mycket trevligt att ha dem sa nära tycker jag!


Under Isacs förmiddags(?)tupplur mellan kl 8 o 10 satt jag och räknade lite på det här med föräldrapenning. Just nu lever vi på Andreas och plockar inte ut några dagar alls. Jag har ju ingen SGI att tala om i och med att jag har pluggat de sista åren, så det blir inte många kronor jag kan plocka ut. Vi väljer därför att spara på dagarna så att dels Andreas kan vara hemma ett tag och att vi ska kunna plocka ut längre fram. Men som det ser ut nu så får vi många dagar kvar efter att Andreas har varit hemma. Det finns ju en viss risk att vi sparar så mycket på dagarna att vi inte ens hinner plocka ut dem. Då är det ju kanske bättre att plocka ut lite nu ändå? Hmmm, svår balansgång.


Så dagen i lite bilder från Iphonen.


Till lunch? Köttfärssås och spagetti. Bordsskick? Njae...


Välbehövlig sanering av stol och Isac.


Plaska är kul!


Fika på Vero med moster A. Mums tycker mamma.


Dags för en tupplur. Fötterna i högläge.                 

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards