mochamanda

Alla inlägg under juni 2011

Av Malin - 19 juni 2011 18:43

Idag har vi varit på jakt efter ett äppelträd. Men vi har insett att det finns en hel uppsjö med sorter så vi får nog läsa på lite och se vad som passar för oss.


Annars har jag och Isac tagit en promenad med min vän E. När vi var längst in i skogen öppnade sig himlen. Kanske inte helt oväntat, men vad hjälpte det. Blöta blev vi.

Väl hemma hade det slutat regna, men jag var så blöt jag kunde bli, trots A:s regnjacka.  


För övrigt har vi en liten kille som börjar bli duktig på att använda sin gåvagn!

Bamse i dubbel bemärkelse på väg framåt hos mormor och morfar.

 

Nu är det grötdags för Isac och sen ska Andreas ut på årets första paddling medan jag ska klura lite på hans present!


Hoppas ni har haft en bra helg!


 

Av Malin - 19 juni 2011 11:41

Ja, det kan man säga att jag var efter loppet. Första bästa gräsplätt efter målgång uppsöktes genast då ligga ner kändes som det enda alternativet. Jag tvingade mig upp efter några minuter för att gå till klassens uppsamlingsplats och knuffade mig genom folkmassan för att ta mig fram snabbast möjligast innan benen gav vika. Yr? Ja. Illamående? Ja. Jag påstod i fredagens inlägg att jag ofta har mycket kvar att ge, men igår hade jag defintivt inte det. Jag har aldrig mått så dåligt efter någon träning, tävling eller match. Så det måste betyda att jag gav mitt yttersta. Plus på tok för lite vätska i kroppen, uppenbarligen.


Och med det sagt låter det som att jag satte en riktig kanontid, men inte ens det. 52:44 tog jag mig runt på. Första halvan kändes verkligen jättebra! Möjligt att jag därför gick ut lite för hårt. Efter fem kilometer var det ren vilja som tvingade mig att hålla fötterna igång. Hua. Men med tanke på hur fruktansvärt sliten jag var efter loppet så är jag nöjd. Det gick helt enkelt inte att ge mer.


Och att vi elever sedan vann över lärarna gjorde inte saken sämre även om det knappast var mitt resultat som gav oss vinsten. Skulle snarare tro att det var duktiga D som sprang under 35 minuter och slutade på 14:e plats i loppet som föranledde till segern! Efter mysig picknick i solen vid Sundstatjärn bar det sedan av till mig för grillning och mys. Och så lite tårta. Hade bakat min moussetårta igen och den blev uppskattad.


Kladdkakeliknande botten, mörk chokladmousse, hallonmousse, passionsfruktsmousse och passionsfruktsgele.  

Av Malin - 17 juni 2011 21:17

Ja, tänk om jag kunde skriva in mitt namn bland dessa stjärnor. Jag avundas deras förmåga att ta ut sig. Att ge precis allt de har. Aldrig ge upp. Jag önskar att jag har en bråkdel av deras vilja i morgon. Min pappa brukar alltid säga att att jag har massor kvar att ge när jag påstår att jag är trött. Och det stämmer nog.


Jag har alltid kunnat förlita mig på min kondition och att jag brukar vara vältränad. Så är inte fallet nu och det är därför dags att plocka fram järnviljan. Denna gången är det den som ska ta mig runt milen på en bra tid. Dock har mitt ena jag lite svårt att komma överens med mitt andra jag om vad en bra tid är. Mitt ena jag är övertygad om att det här är blodigt allvar. En kamp utan dess like medan mitt andra jag försöker övertyga det andra jaget att det faktiskt inte är något annat än en rolig grej där själva deltagandet är viktigare än resultatet. Vem som vinner? Det får vi se i morgon. Helst skulle jag vilja springa under 50 minuter. Men då är det jaget med tävlingsinstinkt och prestationsångest som talar. Under 52 minuter kanske är lite rimligare om det mer avslappnade jaget får säga sitt. Men även den tiden kommer bli tuff.

 

Hellner. Klüft. Kalla.

Enarsson.

Av Malin - 17 juni 2011 09:24

När jag nu sitter och tittar ut genom fönstret så känns bilderna jag tänker publicera i dagens inlägg ganska långt borta. Fast nog är det lite mysigt med regn emellanåt.


Under gårdagen fick jag och Isac besök av T och vi slog sedan gemensamt följe till Isacs mormor och morfar där bad och mys väntade. Innan kvällen var slut hade fyra av fem syskon lyckats samlas där för att gemensamt avnjuta en grillad måltid. Mums.


Isac plaskar runt i poolen i sin fina badbåt.

 

Den lilla poolen är inte så tokig den heller. men det finns mycket annat som är intressant.


Igår kröp han faktiskt lite grann. Det såg inte så koordinerat ut, men han tog sig fram på knän och händer utan att magen släpade i. Det var tydligen lite obehagligt att hasa sig fram utan blöja på gräset! Ja, det händer mycket nu. Han har börjat inse att han kan ställa sig upp i spjälsängen. Han sov kvar hos mormor och morfar i natt och de vaknade av en glad liten Isac som stod upp i spjälsängen och tittade på dem. Nu under morgonen fick jag gå in sju gånger och lägga honom ner innan han slutligen somnande. Kan bli spännande läggningar framöver.


Dags för mellanmål och jag vet inte vad det är med de där fötterna. men de är överallt! :)


Regnet smattrar mot fönsterrutorna, Isac sover och jag tänker mysa till det med en filt och kanske sätta på en film. Har en del kvar vad gäller tårtbakandet, men saknar ett antal ingredienser så det får bli senare när jag har kommit iväg och handlat!


So long.  

Av Malin - 16 juni 2011 10:11

... med mycket vilja!


Ja, nog märks det att han allt mer inser sina möjligheter. Upptäcker sin egen vilja. Att han faktiskt själv kan bestämma. Eller i alla fall försöka. Och får han inte som han vill så blir det protester. Som när han inte får snurra runt på skötbordet när mamma gör sitt bästa för att försöka byta blöja. Tro mig, att byta blöja på en liten grabb som likt en mask vänder sig och ålar och snurrar och i princip ställer sig på huvudet i någon bryggliknande ställning för att det där med att ligga still är bara för tråkigt är en utmaning varje gång.


Men just nu sover han. Utmattad efter morgonen. Han har väl stått upp 90% av sin vakna tid. Det är det enda som gäller nu.


Med vilja kommer man långt. Föreställ er själva en pall som räcker er till bröstnivå och ta er upp på det sättet. I don´t get it.

 

Här tillbringar han mycket tid och emellanåt prövar han på att gå över och hålla sig mot pallen istället.

 

Nu är det dags att ta tag i dagens göromål. På schemat står tårtbakning. Ska ge mig på moussetårtan igen och det är ett antal lager som ska tillverkas så det är bäst att börja i tid.


Tjao



Av Malin - 15 juni 2011 21:30

Har varit lite lätt groggy hela eftermiddagen efter floating och massage. Guld. Floating är bara för härligt. Jag valde att inte ha någon musik och ingen lampa tänd. Bara mörker, tystnad och en känsla av total tyngdlöshet. Höra mina egna andetag och hjärtats slag. Bara vara. Bara jag. Avslappning så det skriker om det. Rekommenderar det varmt. Längtar redan till nästa gång när det nu kan tänkas bli.

Av Malin - 15 juni 2011 10:11

Om några timmar ska jag äntligen utnyttja presentkortet som jag fick i present i vintras. 45 minuter floating och 35 minuter massage är det som väntar. Låter inte helt fel om ni frågar mig! Lite mammalyx så här mitt i veckan. Nice.


   

Bilder från Delfinen Floating & Massage



Av Malin - 14 juni 2011 22:03

Isac har helt klart skaffat sig en flickvän. Lilla söta L på Södra Råtorp blev idag överöst med pussar när vi passade på att hälsa på dem då vi hade vägarna förbi. De var såå söta.


 

Lånade dessa underbara bilder från som förevigade Isacs och L:s pusskalas. Så många pussar får inte ens mamma på en vecka!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards