mochamanda

Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Hellner. Klüft. Kalla. Enarsson?

Av Malin - 17 juni 2011 21:17

Ja, tänk om jag kunde skriva in mitt namn bland dessa stjärnor. Jag avundas deras förmåga att ta ut sig. Att ge precis allt de har. Aldrig ge upp. Jag önskar att jag har en bråkdel av deras vilja i morgon. Min pappa brukar alltid säga att att jag har massor kvar att ge när jag påstår att jag är trött. Och det stämmer nog.


Jag har alltid kunnat förlita mig på min kondition och att jag brukar vara vältränad. Så är inte fallet nu och det är därför dags att plocka fram järnviljan. Denna gången är det den som ska ta mig runt milen på en bra tid. Dock har mitt ena jag lite svårt att komma överens med mitt andra jag om vad en bra tid är. Mitt ena jag är övertygad om att det här är blodigt allvar. En kamp utan dess like medan mitt andra jag försöker övertyga det andra jaget att det faktiskt inte är något annat än en rolig grej där själva deltagandet är viktigare än resultatet. Vem som vinner? Det får vi se i morgon. Helst skulle jag vilja springa under 50 minuter. Men då är det jaget med tävlingsinstinkt och prestationsångest som talar. Under 52 minuter kanske är lite rimligare om det mer avslappnade jaget får säga sitt. Men även den tiden kommer bli tuff.

 

Hellner. Klüft. Kalla.

Enarsson.

 
 
Ingen bild

soto

17 juni 2011 23:48

Hej!
Du kan hänga på mej & Annika imorn om du vill. Vi har målet 50 min! Så om du vill ha draghjälp & lite gammaldags försäsongspress så är det bara att joina :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards