mochamanda

Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Malin - 10 juni 2011 20:42

Det finns inte många kvällar som slår just fredagkvällar. Den kväll då hela helgen ligger framför en. Och att dessutom påbörja den med en rejäl löptur gör inte saken sämre. Det blev två varv på Skutbergets kuperade fem kilometersslinga. Första passet på nio dagar efter en seg förkylning.


Efter en kilometer hade Andreas och min lillebror redan skaffat ett rejält försprång, den brantaste backen tornade upp sig och mina ben kändes lika starka och stadiga som spagetti. Då gjorde jag något jag aldrig brukar göra. Jag stannade. Argt. Ville inte fortsätta. Tyckte att det var meningslöst och ville ge upp. Men så gjorde jag ett av mina berömda "Enar-skutt" för att få ur lite frustration ur kroppen och tog sats och sprang upp för backen. Fick så småningom igång benen och betade av de 10 kilometrarna på 54-55 minuter.  En okej tid med tanke på att det är ordentligt kuperat och att jag varit förkyld.


Stadsloppet närmar sig med stormsteg och jag har en hel del ångest inför loppet. Försöker intala mig själv att det är en rolig grej och att ingen annan förväntar sig storverk av mig.  Ja, förutom jag själv då... Dumma tävlingsinstinkter som alltid tittar fram så fort det vankas någon form av tävling! Menmen, man kan ju inte göra mer än sitt bästa. Eller hur?


Nej, nu ska jag njuta av denna underbara kväll.


  

Hemlagad Pizza, Neverstop och Isvatten. M M M. Ismaskinen i frysen som vi har i källaren har gått varm den sista veckan. Det är så gott att bara springa och fylla på med is när helst man önskar. Lyx.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards