mochamanda

Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Malin - 9 juni 2011 20:30

Efter lunch med klassen på Pasha åkte jag och Isac vidare till Hammarö för studenfirande. Vita mössor och sprudlande glada studenter tog mig tillbaka sex år i tiden. För vilken dag det var. Från morgon till sena natten. En helt fantasitkst underbar dag var det. Jag minns när jag stod inne i skolan, med tårar i ögonen, i väntan på att just vår klass skulle få springa ut. Äntligen, var känslan, men rejält uppblandad med vemod. Jag hade sett fram emot den dagen så länge men stod där och då och undrade vad jag skulle se fram emot sen. När den fantastiska dagen var till ända. Vad var då nästa hållplats i livet?


Nu vet jag. Att få bli gravid. Få möta Isac. Få se honom växa upp. Familj. Hus. Vänner. Det finns så många glädjeämnen. Så många tillfällen att stanna upp och njuta av livet. Så många hållplatser. Att man inte gör det oftare. Bara tar en paus, stannar upp och njuter av vart man är, här och nu.


 

Carpe Diem

 

  

Av Malin - 9 juni 2011 09:24

Idag blir vår Guldklimp åtta månader. Det är inte klokt vad fort det går. Alla säger det och jag har nog inte förstått det riktigt förrän nu. För bara åtta månader senare låg han snällt i min mage och hade under morgonen börjat tala om att han ville komma ut. Idag krälar han runt, reser sig, skrattar och jollrar och blir mer och mer Isac för varje dag. Fantastiskt.


Några timmar gammal.  


Dryga månaden. Nöjd och glad efter en promenad i vagnen.


Två månader och poserar för julkorten.


Tre månader


Drygt fyra månader gammal och smakar lite gröt.


Fem månader

 

Sex månader. Myser med pappa.

 

Sju månader och njuter av det varma vårvädret.

 

Åtta månader och ett riktgit busfrö.  

 

Grattis vår knodd. Mamma och Pappa älskar dig!

  

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards