mochamanda

Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Utflykt

Av Malin - 7 juni 2011 10:09

Tillbaka i vardagen igen efter en riktig långhelg. Och det bästa med sånna här ledigheter är ju att det är desto fler människor hemma i hus och hem och mycket trevligt sällskap får man därför. Igår åkte vi en sväng till Mariebergsskogen. Isac, mamma, pappa, moster A, mormor och gammelmormor. Nystekta pannkakor med grädde och sylt mumsades det på och efter en promenad i parken blev det glass på Glasserian. Mätta och belåtna och alldeles stekheta av värmen åkte vi sedan hem och tog en iskall dusch. Mycket välbehövligt för att orka ta itu med dagens kvarstående sysslor.


Spegel, spegel, på pappa där. Säg vem som sötast i parken är!


Jordgubbsdröm.  


Mintos     


Idag väntar en träff med mammor och bebisar i föräldragruppen. Ska bli mycket skoj! Det händer ju såå mycket med de små just nu.


Imorgon blir också en rolig och lite, för min del, annorlunda dag. Jag ska tillbringa hela morgondagen på universitetet. Andreas får därför plocka ut en föräldradag och stanna hemma och umgås med Isac. Mina klasskompisar ska redovisa sina ex-jobb och jag tänkte åka dit och lyssna. Förhoppningsvis få lite goda idéer, tips och inspiration och kanske lite motivation. Men även få träffa dem alla innan de sprids vind för våg. Nog är jag lite avundsjuk på dem för att de är klara nu. Men å andra sidan. De har ju inte världens bästa Isac!

 

Nej, om man skulle ta tag i sig själv och gå ner och köra igång en tvätt kanske? Ja, så får det nog bli.


Hej så länge

 
 
Ingen bild

Tamara

7 juni 2011 12:46

http://www.trepappor.se/index.php?option=com_content&view=article&id=111:tom-sebastian&catid=13:gaestkroenikoerer&Itemid=36
Surfade runt lite på nätet och hittade denna sida mkt roliga/intressanta krönikor som är skrivna av pappor! Denna var dock extra rolig :D Eller vad säger du Andreas :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards