mochamanda

Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Malin - 7 juni 2011 20:11

Ikväll somnade Isac gott. Snabbt. Inte konstigt det. Eftermiddagen spenderades med mammor och bebisar som turades om att sno leksakerna från varandra. Isac tog också majskrokar från de andra om de inte var tillräckligt snabba på att äta... Efter träffen åkte jag och Isac ut till Bergvik. Hade tänkt att han skulle sova i vagnen, men han hade andra planer. Trots att han inte hade sovit på hela dagen satt han tålmodigt i vagnen och tittade på folk medan mamma provade allt från bikini till chinos. Amazing. Man skulle ju kunna tro att han vid det här laget borde vara trött, arg och grinig. Men inte det minsta. Istället var han på sitt bästa humör när vi kom hem och skrattade åt ingenting och sprattlade och hade sig. Men efter gröt, bad och lite mjölk somnade han på några sekunder. Godingen.


Tre av fem små godingar.  


Goa O i gungan.


Även Isac tyckte den var rolig.     


Jag har för första gången på evigheter inhandlat lite kläder till mig. Vet inte om budgeten tillåter det. Men det var mer än välbehövligt. Ett par chinos och en tröja, två bh:ar och en bikini. Bikini var akut då mina andra sitter katastofalt dåligt och är fruktansvärt slitna. Bh var också väl investerade pengar då resultatet av att jag inte ammar längre börjar märkas... Och byxor? Jepp. Har typ ett par jeans, två par fula illasittande jeansleggings och ett par svarta leggings. Lite variation? Ja, tack!

 

Chinos och tunika från HM. Lite bättre än vad jag annars hasar runt i här hemma.

 

Men fy för provhyttar och fy för efter graviditetsrumpor. Har hört talas om detta fenomen(?) att rumpor förändras under/efter graviditeten. Och inte till det bättre bör tilläggas. Mitt nyvunna självförtroende och accepterande av mig själv och min kropp fick sig en törn när jag gav mig in på bikinijakt. Fy sjuttsingen för att stå där i provhyttsljuset och beskåda bristningar på låren och en slappt hängande rumpa som dessutom delas upp i fyra skinkor då bikinitrosan skär in. Menmen, that´s life, intalade jag mig själv och köpte bikinin ändå. Grodhopp, utfallssteg, skridskohopp. Here I come.

  

Av Malin - 7 juni 2011 10:09

Tillbaka i vardagen igen efter en riktig långhelg. Och det bästa med sånna här ledigheter är ju att det är desto fler människor hemma i hus och hem och mycket trevligt sällskap får man därför. Igår åkte vi en sväng till Mariebergsskogen. Isac, mamma, pappa, moster A, mormor och gammelmormor. Nystekta pannkakor med grädde och sylt mumsades det på och efter en promenad i parken blev det glass på Glasserian. Mätta och belåtna och alldeles stekheta av värmen åkte vi sedan hem och tog en iskall dusch. Mycket välbehövligt för att orka ta itu med dagens kvarstående sysslor.


Spegel, spegel, på pappa där. Säg vem som sötast i parken är!


Jordgubbsdröm.  


Mintos     


Idag väntar en träff med mammor och bebisar i föräldragruppen. Ska bli mycket skoj! Det händer ju såå mycket med de små just nu.


Imorgon blir också en rolig och lite, för min del, annorlunda dag. Jag ska tillbringa hela morgondagen på universitetet. Andreas får därför plocka ut en föräldradag och stanna hemma och umgås med Isac. Mina klasskompisar ska redovisa sina ex-jobb och jag tänkte åka dit och lyssna. Förhoppningsvis få lite goda idéer, tips och inspiration och kanske lite motivation. Men även få träffa dem alla innan de sprids vind för våg. Nog är jag lite avundsjuk på dem för att de är klara nu. Men å andra sidan. De har ju inte världens bästa Isac!

 

Nej, om man skulle ta tag i sig själv och gå ner och köra igång en tvätt kanske? Ja, så får det nog bli.


Hej så länge

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards