mochamanda

Alla inlägg den 4 juni 2011

Av Malin - 4 juni 2011 22:20

Nu ger jag upp. Har suttit på pixlr.com, ett gratis redigeringsprogram på internet, för att fixa med dagens bilder. Men programmet hänger sig gång på gång. Några är klara och de andra lägger jag upp som de är. Använder manuell inställning och har en bit kvar tills bilderna blir som jag vill ha dem. Får mixtra en hel del när jag fotar men jag lär mig sakta men säkert.


Isac har fått ett parasoll till vagnen. Kanske ser lite fånigt ut, men guld värt soliga dagar som denna. Vi var många som ville krypa under där ett tag kan jag lova.


En perfekt stol för res- och ståövningar. Tjuvkika lite i dagens program är också spännande.

 

Två bilder som blev skarpa och hyfsat rätt i ljus och färger trots full galopp.

 

Vänstra bilden överexponerad, men så blir det ibland! :)

 

             

Min duktiga morbror Magnus!

 

Det var en mysig, men varm eftermiddag utanför Kil och min morbror slutade på tredje plats. Isac undersökte alla kottar på plats och övade sig på att stå och resa sig upp. Han sover nog gott i natt! Och jag vet, man ska inte klaga när solen äntligen är här, men vilken värme alltså. Tur att det finns träd att gömma sig under. Hade det inte varit för min dumma förkylning som slagit till senaste dagarna så hade det blivit raka vägen i älven när jag kom hem. Fick nöja mig med en sval dusch istället. Jodå, jag har lite vett innanför skallbenet. Emellanåt i alla fall.


Nu är jag tröttare än tröttast. Sängen är inte långt borta.


Nattinatti

       

Av Malin - 4 juni 2011 09:02

Sedan kanske en månad tillbaka är jag faktiskt tillbaka på matchvikt. Den vikt jag startade min graviditet på. Att jag för åtta månader sedan vägde 24 kg mer än nu känns lite halvknäppt. Fast jag var under graviditeten aldrig särskilt orolig över kilona. Jag visste visserligen att ett antal kilon var självförvållade genom för lite träning och för mycket gott, men jag hade även i bakhuvudet att både min mamma och min syster har gått upp mycket under sina graviditeter och sedan gått ner det rätt så snabbt igen. Nio månader upp och nio månader ner sägs det. Och ja, det stämmer väl ändå ganska bra för min del. Visserligen är kilona aningen omplacerade mot förra våren när jag blev gravid, men det rättar väl till sig sakta men säkert det med.


Det största beviset på att jag faktiskt börjar känna att jag är tillbaka är att jag har börjat använda jeans igen. Visst, det finns lite kvinnliga kärlekshandtag som letar sig över kanten, men det ser ändå inte så hemskt ut.


De sista kilona har nästan ramlat av av sig själva. Jag har visserligen börjat träna lite mer, men jag har inte haft någon överdriven koll på kosten, mer än sunt förnuft. Och det känns skönt. För jag mår bra nu. Jag vill inte behöva tänka för mycket. Jag vill få unna mig lite gott emellanåt. Ibland oftare, ibland mer sällan. Ibland mer, ibland mindre.


Jag trivs i mig själv och jag har världens finaste lilla grabb. Och jag är stolt. Stolt över Isac. Stolt över Andreas. Stolt över mig.


  

1-2 veckor innan Isac tittade ut. 94 kg.


24 kg mindre med en alldeles fantastisk liten kille. Han är värd allt och lite till!!


Av Malin - 4 juni 2011 08:45


Den här synen mötte mig när jag i morse tog blicken från tidningen för att leta upp Isac. För första gången har han ställt sig upp. På egen hand! Det har varit på gång ett tag, men han har aldrig tagit sig upp mer än på knä tidigare. Duktiga killen! Antar att det från och med nu blir mer och mer passning. Men hur mycket? Learning by doing? Ja, det tycker jag nog. Men givetvis på en rimlig nivå. Det går inte att passa hela tiden och man kan inte alltid finnas där för att fånga. Men att förutse de stora farorna och göra hemmet och omgivningen så säker som möjligt? Absolut. Men att det från och med nu kommer att bli både mer blåmärken och gråt hör väl småbarnstiden till. Även om det kommer att göra ont i mammahjärtat. 

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards