mochamanda

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Full fart

Av Malin - 26 maj 2011 21:47

Han har fattat grejen. Helt klart. Det tog en dag med lite kämpande, men nu har han insett att han faktiskt själv kan ta sig runt från rygg till mage. Så nu finns det ingen hejd. Det går inte att lägga honom på rygg och tro att man vet vart man har honom. Rätt vad det är så är han på magen och krälar sig fram mot nya äventyr. Fort går det och förutom armarna använder han nu även vänster fot för att få lite extra fart.


Annars är han lite extra uppassad just nu då han har farmor och farfar på besök. Fast idag har de mestadels fått slita uti vår vildvuxna trädgård och desarmerat trädgården från inte mindre än två stora sopsäckar med maskrosor. Bra jobbat! Massor av ved har dessutom klyvts och lagts in prydligt i vår vedbod, före detta soprum. Perfekt förvaringsutrymme för veden.


Kan inte tro att det är fredag i morgon. Men det är det tydligen. Jösses så fort den sista veckan har gått!


Nu blir det dusch och sen säng för den sena natten igår har satt sina spår!


Natti natti

 
 
Ingen bild

Korken

26 maj 2011 22:13

Snart kommer ni att längta tillbaka till den där tiden när han bara låg still :) men visst är det fantastiskt att följa knoddens fantastiska utveckling...varje dag är som en enda lång upptäcksfärd. Barn är livet!
Kram på er

 
AnnaMalin

AnnaMalin

27 maj 2011 14:53

Hej Malin!

Tack för att du skrev några rader hos mig ang ersättning/bröstmjölk! TOPPEN att du skrev om detta med ersättning och att det kan konkurrera ut bröstmjölken, läste lite mer om det på nätet sen. Att det kan bli om en "ond spiral". Jag började grunna på detta och i och med att det är en vecka kvar tills hon är 4 mån och är en stor och glupsk tjej så tror jag på att smygstarta med gröten som du tipsade om. Så det blev ett köp av det och ersättning OM mjöken sinar väldigt mycket mer (skönt att ha för säkerhetens skull). Idag verkar det dock vara bättre igen. Men - blir nog gröt snarast ändå... spännande med smakisar!!

Tack - jag lovar att höra av mig om jag funderar på mer!

Hihi vad roligt att det är sådan fart på Isak (ännu mer än sist jag såg han)! :-)

Vad sägs om en date nästa vecka?

KRAM!

http://annamalinsrum.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards