mochamanda

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Malin - 26 maj 2011 21:47

Han har fattat grejen. Helt klart. Det tog en dag med lite kämpande, men nu har han insett att han faktiskt själv kan ta sig runt från rygg till mage. Så nu finns det ingen hejd. Det går inte att lägga honom på rygg och tro att man vet vart man har honom. Rätt vad det är så är han på magen och krälar sig fram mot nya äventyr. Fort går det och förutom armarna använder han nu även vänster fot för att få lite extra fart.


Annars är han lite extra uppassad just nu då han har farmor och farfar på besök. Fast idag har de mestadels fått slita uti vår vildvuxna trädgård och desarmerat trädgården från inte mindre än två stora sopsäckar med maskrosor. Bra jobbat! Massor av ved har dessutom klyvts och lagts in prydligt i vår vedbod, före detta soprum. Perfekt förvaringsutrymme för veden.


Kan inte tro att det är fredag i morgon. Men det är det tydligen. Jösses så fort den sista veckan har gått!


Nu blir det dusch och sen säng för den sena natten igår har satt sina spår!


Natti natti

Av Malin - 26 maj 2011 10:31

...är när Andreas har rätt. Som tur är så händer det inte så ofta. Men någon gång i natt, när klockan hade passerat 01.00 så fick jag inse att jag var besegrad. Att jag började kapitulera för hans idé. Att det låg en alltför stor poäng i hans teorier som jag inte kunde bortse från. Som jag egentligen själv insett, men inte velat medge. Och ja, det är fortfarande uterum vi ältar.


Min käre sambo är fruktansvärt omständig, vilket gör mig såå frustrerad emellanåt. Men jag vet att det är bra. Det är så sällan vi ångrar något för att vi inte tänkte igenom det tillräckligt noga. Jag är betydligt mer impulsiv och vill att saker ska ske snabbt. Här och nu. Tålamodet är som jag skrev tidigare inte särskilt stort. Så jag blir alltid tvärförbannad när han utbrister "Men har vi tänkt på det här?", "Hur blir det med det där då?", "Såhär kan vi inte göra" o.s.v och jag inser att det är bara att börja om, hitta nya lösningar, googla, titta, rita. Vilket är min uppgift. Presenterar således fram ett nytt förslag och det får godkänt. Tills han kommer på nästa hake. And so on. Vi kompletterar varandra bra ändå. Och vi har lärt känna varandra under renoveringens gång.


Igår när vi diskuterade om vi skulle ha brutna hörn eller inte så bad Andreas mig att, utan att bli arg, argumentera för varför vi inte skulle ha brutna hörn. Kunde jag göra det så hade jag bra argument. Kunde jag inte det, så hade jag börjat inse att han faktiskt hade rätt. Inte att jag hade fel, men att han hade mera rätt. Jag klarade det inte. Skit också. Jag blir arg när jag inser att jag måste överge min idé och försöker med ilska trycka fram mina argument för att få dem att verka starkare. Men jag blir sönderläst. :)


Men nu är den tuffa biten över. Jag har insett att jag är besegrad och försöker nu istället finslipa Andreas idé. Det börjar bli bra. Riktigt bra. Magkänslan säger oss att vi är på rätt väg. Nu gäller det bara att få med snickaren på vår idé också...


Det var en liten inblick i det omständiga parets vardag.


Beslut ska våndas fram.

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards