mochamanda

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Malin - 16 maj 2011 20:54

Ja, i dagens måltid från Lina´s matkasse ingick oliver. Sist jag prövade att äta oliver var bra många år sedan när jag halvt om halvt blev i lurad att äta i tron om att de var jättegoda. Vilket jag verkligen inte tyckte. Sen dess har jag helt ärligt inte vågat pröva. Till idag. Det var med viss bävan och stor tvekan som jag lät en oliver följa med gaffeln och in i munnen. Men jag kan med stolthet säga att jag faktiskt fick i mig tre(!) oliver. Duktiga jag. Och hur smakade det då? Låter kanske märkligt, men det smakade häst, stall. Eller på nåt sätt den doften som jag förknippar med det. En doft som jag tycker om, fast kanske inte lika mycket som smak. Kan inte säga att de inte var goda, men det var en ny smak som jag nog får vänja mig vid lite i taget.


Annars har sena eftermiddagen spenderats i skogen vid Tyrstugan på ett Cross-pass a la Soto! Var ett antal år sedan jag spelade i Sunnanå och hade försäsongsträning med honom. Nu var detta ett pass i Friskis- och svettisregi och lite snällare än de pass som vi hade ute på Skutberget. Men härligt att komma ut i skogen och få köra igenom kroppen!

Av Malin - 16 maj 2011 10:42

I morse var snickaren här och mätte ut vart vi sak gräva. För en gångs skull var det jag som fick agera projektledare då A inte kunde vara hemma. Brukar tycka det är lite halvläskigt att "ha ansvar" och min käre A brukar oftast ha en lång lista med saker att ta upp med hantvekarna. Men den här gången hade jag minst lika bra koll som A och kände mig inte ett dugg osäker att ha ansvaret och förklara ritningar och svara på frågor. Det var bara kul. Mått och design har jag koll på. Sen hur det ska utföras är kanske inte min starkaste sida. Jag vet hur jag vill ha det och sen brukar A få säga vad som är helt omöjligt och vad som faktiskt skulle kunna gå både utförandemässigt och ekonomiskt. Jag bara fantiserar, ritar och drömmer! :)


Nej, nu ska jag ägna min son lite uppmärksamhet. Han är för tillfället på upptäcksfärd runt köksön. Det är en riktigt rolig tid just nu och vi märker hur han blir mer och mer Isac för varje dag med egen vilja och egna idéer. Vår underbara goding.


 

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards