mochamanda

Alla inlägg den 28 mars 2011

Av Malin - 28 mars 2011 20:07

Idag åkte jag och Isac in till stan, köpte en sallad på MaChé och gick till Sandgrundsudden och njöt av vårsolen. Efter en god lunch läste jag en stund, vilket är mycket sällan jag hinner med annars. Promenad hem på Sundstasidan av älven. En riktigt härlig eftermiddag!


   

Myyyyys


Klev för första gången i ett par jeans idag också. Alltså ett par riktiga jeans med dragkedja och knapp! Inga mammajeans eller jeansleggings med resår i midjan... Vet inte när jag hade på mig det senast. I början av graviditeten typ. Jag får ju igen dem. Men mer är det inte. Och det finns något som väller utanför. Not nice. Det ger mig lite ytterligare motviation till att försöka bli lite duktigare igen. Äta lite bättre.


Har slutat räkna kalorier för ett tag sen. I början när jag hade kalorier kvar på kvällarna så gjorde jag t.ex fruktsallad med en liten, liten klick glass och lite mörk hackad choklad över. Ju längre tiden gick desto mer glass och choklad blev det och mindre frukt och slutligen bara choklad. Haha, det var ju samma kaloriemängd! :) Men jag har trots allt tappat 7-8 kg sen nyår och det tycker jag är fullt godkänt! Det har förvisso stått stilla sista tiden, men så blir det väl ibland. Så länge jag inte går upp! Egentligen har jag bara ett par kilon kvar till vad jag vägde innan jag blev gravid, men jag kan väl säga som så att kilona var aningen omplacerade då! Hoppas på att komma igång lite mer med löpningen nu när det börjar bli bart på vägarna!


 

På god väg mot 94 pannor med min afrorumpa som min syster så vänligt döpte den till. Kan ju inte annat än att hålla med. Inte konstigt att de flesta jeansen fortfarande inte går över höfterna. :)

Av Malin - 28 mars 2011 10:05

Det finns alltid i mitt bakhuvud och då och då blir suget extra stort, men just nu är det större än störst. Jag har en fruktansvärd hästabstinens!! Den har eskalerat de senaste dagarna och jag måste snart göra något åt detta. Hjälp mig!


Det har inte blivit mycket ridning de senaste, vad kan det vara, kanske åtta åren. Enstaka turer då och då. Jag har alltid tänkt att jag ska återuppta ridningen när det blir lugnare på idrottsfronten. Just nu är det lugnt och just nu längtar jag mer än mest.


Jag och min syster var under mellanstadiet stolta ägare till ponnyn Castella. Dagarna gick i ett. Från skolan till stallet. Från stallet till träning (fotboll, bandy, innebandy). Hem på kvällen och göra det skolarbete som behövdes. Livet var underbart. Jag ville inte ha det på något annat sätt. Sen började både jag och syster yster på högstadiet och antalet träningar i lagsporterna trappades upp. Gratis är det inte heller att ha häst. Min ridning fick istället trappas ner till nån gång i veckan på ridskolan och utöver det hos vänner och bekanta när tid fanns. Så småningom slutade jag även på ridskolan och sen dess har det blivit enstaka turer då och då. Men som jag saknar det!!


 

En av de första ridturerna på Castella.


Picknick med min kompis E och Castella i närheten av Alsters herrgård.


Jag och shettisen Lola i Påsktider.


Jag och min barndomsvän A på utflykt i skogen. Saknar dig A.


Jag och Daisan lusläser Min Häst-tidningar på balkongen i Alster. Snälla glöm min frisyr, min polotröja och det faktum att jag ännu inte hade fått tandställning!           



Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards