mochamanda

Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Malin - 23 mars 2011 20:48

...Just idag mår jag bra.


Jag tror att jag har tagit upp det tidigare. Man borde inte mäta hur bra en dag har varit beroende på hur mycket man har fått gjort. Men visst är det skönt de dagar när man faktiskt känner att man har gjort lite nytta? En sån där dag när man känner sig duktig. En sån dag har jag haft idag. Städat bland annat badrum, tvättstuga, fixat lite ute och lagat mat. God mat. Igen. Lina´s matkasse får hittills högsta betyg!


Kalas hos Isacs kusin har vi också varit på. Kusin M fyllde 3 år. Med oss hem fick vi ytterligare lite barngrejer att fylla vårt hem med. Åkte och handlade efter kalaset och insåg på vägen hem att jag glömde handla till imorgon då jag och Isac får mammor och barn från föräldragruppen på besök. Jaja, får fixa det i morgon!


Nu ska jag slappa lite i soffan och bara må gott. För det gör jag idag. Jag mår riktigt bra!



Våren kryper närmre och det är bara så skönt! Jag och Isac njöt tidigare idag.

           

Av Malin - 23 mars 2011 09:50

Hade en mycket bra och trevlig kväll igår. Jag och Isac satt och mös i soffan framför hockeyn, Andreas dammsög och mamma lagade maten från Lina´s matkasse! Vet inte vad jag hade gjort för att förtjäna detta men skönt var det och Färjestad vann! :)


Maten var jättegod. Var lite lätt skeptisk innan då rätten innehöll pepparrot, men det blev jättegott! Framför allt salladen var toppen! Lägger upp receptet på den ifall någon ör nyfiken. Den här salladen är tänkt att räcka till två middagar för fyra personer så det blir en hel del! :)


Vänskapssallad:


Hyvla 600 g vitkål med osthyvel eller strimla tunt med kniv. Finstrimla 1 röd paprika och 1/3 purjolök. Skala och riv 200 g morötter grovt på rivjärn. Blanda allt i en skål eller i en burk med lock.


Koka upp ¾ dl olja och ¾ dl vinäger, tillsätt ¾ tsk salt och 2 tsk socker. Slå den varma dressingen över grönsakerna och blanda om. Täck med lock eller en tallrik.


Ha en trevlig onsdag!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards