mochamanda

Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Malin - 16 mars 2011 22:02

Det är inte mycket tid över på dagarna just nu. Isac kräver aktivering större delen av sin vakna tid. Det bara måste vara tänder på G. Lite taskig tajming i så fall med tanke på att vi håller på att vänja honom med att sova själv, hela natten. Men det har ändå gått bra. Natten till igår tyckte jag var jobbig. Han var mer ledsen än gnällig och det krävdes en hel del för att få honom att somna om, de i och för sig bara två gångerna som han vaknade. Natten till idag gick det desto bättre. Han somnade strax efter nio och vaknade först halvfem. Jättehungrig!!! Gick inte att få honom att somna om så det fick bli lite mat. Halvsex somnade hon om för att sedan vakna först halvnio. Me like. Jag och Andreas gick och la oss i hyfsad tid och jag sov som en stock i fem timmar. Så skönt!


Även om det är tänder som kliar så finns det tillfällen då livet inte är så tokigt.

 

Som efter att ha sovit skönt i vagnen.

Eller att nyss ha ätit upp en hel portion gröt.  


I måndags var jag och tränade innebandy igen. Jätteroligt och jättejobbigt! Var helt mör i hela kroppen. När jag kom hem så var det bara att springa ner i källaren och hjälpa Andreas ner med slangarna till golvvärmen i frigolitskivorna.

  


Igår var det mamma-barn-gympa. Tänkte vara duktig och gå dit. När jag väl kom iväg insåg jag att klockan var på tok för mycket så det var bara att börja springa. Med vandringskängor och Isac i vagnen tog jag min första "längre runda" (knappt 3km...) Jag har längtat efter lite löpning och den lilla turen gav mig mersmak. Mer, mer, mer!!


Nu har jag varit på ett trevligt "Perfect home party". Beställde en fin lykta till sovrummet! :)


Isac sover och jag skulle gärna göra det samma. Men det är bäst att röja för på dagarna finns det inte mycket tid för sånt just nu! 


Förresten, det finns en liten detalj som får mig att längta tillbaka till snötäckta vägar...

   

Ett bad plus shamponering är det enda som hjälper efter en långpromenad i vårvädret. Hennes för tillfället långa, tjocka, matta päls fullkomligen suger åt sig av grus, sand, salt och alla andra rester som blir kvar när snön smälter,

Av Malin - 16 mars 2011 21:13

24. En bild som gör mig glad.

 

  

Mina fina föräldrar på semester i Gäddede

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards