mochamanda

Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Renast i stan

Av Malin - 11 mars 2011 20:27

Om gårdagen var bra så var den här dagen jättebra! När Isac somnade strax innan tio i morse så fick jag något slags ryck. Först rensade jag min garderob och slängde ut lite kläder och hängde/vek in massa kläder som låg på golvet. Sen gav jag mig på badrummet. Jag tog ut precis allt som gick att ta lös. Handdukar, matta, innehållet i lådorna, toa-sits med mera. Var helt säker på att Isac skulle vakna då när jag precis haft ut allt. Han hade redan sovit längre än vad han brukade sova inomhus på dagen. Men han sussade vidare och jag satte på högsta fart.

 

Ut med allt.


Hade bestämt mig för att även göra rent väggarna och sprutade ner dem med rengörningsmedlet. När jag hade sprutat klart så insåg jag att jag hade tagit fel flaska. Hade tagit fönsterputs! Torkade genast rent alla väggar och sprutade istället ner väggarna med badrumsrengörningsmedlet. När det var avklarat insåg jag mitt misstag. Det blåa medlet rann ner över de vita fogarna och verkade liksom gnugga sig fast där (kanske ett av våra mindre väl genomtänkta val att välja en kritvit fog...) Började genast gå över med en blöt trasa men de blåa ränderna syntes fortfarande i fogarna. Fram med tredje flaskan. En speciell fogrengörare som vi investerat i med tanke på vårt färgval på fogen. Sprutade ner alla fogar på väggarna och passade på att även gå över golvet. Det fungerade som tur vad och det blåa försvann. Knäskurade golvet och offrade min tandborste för att skura fogarna på golvet vars vita färg försvunnit för länge sen. Tog fram en mopp och "skurade" väggarna för att få bort fogrengörningsmedlet och avslutade med en microfibertrasa för att undvika "rinnränderna". Sedan gjorde jag det vanliga som att putsa spegel, skura toalett o.s.v


När jag var klar med allt rengörningsmedel så vaknade Isac. Bra tajming! Jag la Isac på en filt framför speglarna i hallen där han roade sig med att charma sig själv medan jag sorterade, rensade, slängde, städade innehållet i lådorna till badrumsmöbeln. Kände mig mycket nöjd. När jag senare pratade med mamma och berättade om mina bestyr så frågade hon om man verkligen skulle ha badrumsrengörningsmedlet på väggarna. Vaddå, sa jag. Det är ju badrumsrengörningsmedel. Läste sedan på baksidan av flaskan och där står det att det ska användas till själva porslinet i badrummet. Tydligen är det bättre med ajax eller nåt i sen stilen om man ska ge sig på kakel. Jaja, jag vågor nog ändå påstå att jag efter denna förmiddagen har Karlstads renaste badrum!


  

  

Skinande rent.

        

  

  

  

  


Efter städning och lunch åkte jag och Isac iväg på babysim och om det var uppskattat! Han sprattlade och plaskade så det stod härliga till. Underbaraste Isac.


Nu: Mys i soffan!


Trevlig helg på er.


 
 
Ingen bild

Mathias

11 mars 2011 21:55

Söt kille!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards