mochamanda

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Malin - 22 februari 2011 19:46

Ja, då var man i bakartagen igen då. Kanske inte särskilt energisnålt, men det finns gott om nyttiga saker i dem också. Kunde inte hitta något recept som jag var helt nöjd med, så jag slängde ihop på egen hand. Skulle jag göra om dem skulle jag nog välja lite mindre havregryn och müsli och lite mer torkad frukt. Skriver ner receptet nedan. Inte för att jag är redo för att rekomendera dem än, men för att jag ska komma ihåg vad jag hade i dem. Om någon vill provbaka och utveckla receptet, så varsågoda! :)


3 ägg

3 msk olja

2 msk honung

3 dl müslimix

3 dl hackade cashewnötter

2 msk linfrön

3,5 dl hackad torkad frukt (T.ex. jordgubb, ananas och aprikos)

3 dl torkade bär och frömix (T.ex. Blåbär, tranbär, russin, pumpafrön och solroskärnor)

150 g hackad mörkchoklad

80 g gojibär


Rör ihop ägg, olja och honung. Blanda i resten av ingredienserna. Bred ut på en plåt, ca 1,5 cm tjockt. In i ugnen, 25 min, 150 grader. Låt svalna och skär ut bitar i önskad storlek.


  


  


  



"Nyttigt" och gott!


Nu är middagen serverad. Andreas har lagat kålpudding! Premiär på den maträtten för min del!   

Av Malin - 22 februari 2011 10:43

2. En bild på mig själv.

 

Ofta är det ju jag som hamnar bakom kameran och så många foton på enbart mig i realtid kan jag därför inte hitta. Den nyaste bilden jag hittar med bara mig är från förlossningen när jag ligger med värkar och pressar lustgasen mot ansiktet. Det kanske inte riktigt är den bilden av mig själv som jag vill visa! :) Nej, istället plockar jag fram en bild tagen för några år sedan, 2007 om jag minns rätt. Den är från Geiranger i Norge.


  

Hyfsad utsikt! Om jag är på rätt sida staketet? Knappast... :D


I morgon är det en bild på någon i min familj som står på tur.

Ha en bra dag!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards