mochamanda

Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Malin - 20 februari 2011 22:40

Jag har blivit utmanad av Ulrika att köra ett fotorace. Tycker det låter riktigt roligt så det kör jag igång med i morgon! :)


1:a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.
2:a bilden: En bild på dig själv.
3:e bilden: En bild på någon i din familj.
4:e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5:e bilden: En gammal bild på dig själv.
6:e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7:e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8:e bilden: En person som du saknar.
9:e bilden: Någon i din släkt.
10:e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11:e bilden: En person du kan berätta allt för.
12:e bilden: En bild på din vardag.
13:e bilden: Du och någon klasskompis.
14:e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15:e bilden: En person som du vill vara med.
16:e bilden: En bild på dig själv.
17:e bilden: En ovanlig bild.
18:e bilden: En bild på din fritid.
19:e bilden: En person som är snygg.
20:e bilden: En bild på dina närmaste.
21:e bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22:e bilden: En bild på en tid du saknar.
23:e bilden: En bild från i somras.
24:e bilden: En bild som gör dig glad.
25:e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26:e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27:e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28:e bilden: En tokig bild.
29:e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.
30:e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om.
Av Malin - 20 februari 2011 21:10

Usch, har haft två riktigt usla veckor vad gäller mat och träning! Nu blir det till att börja promenera, äta frukt och grönt och träna igen. Det här går ju inte. Ju mer sött jag äter, desto mer sugen på det blir jag! Men det är ju så gott! :)


Nu ska jag ägna all min uppmärksamhet åt Wallanderfilmen och gotta i mig det sista av hallontryffeln som är kvar så att jag kan börja mitt nya liv igen i morgon! :)


   Gjorde Cupcakes i fredags igen när vi hade grannarna på besök. Jag fyllde chokladmuffinsen med hallontryffel och frostingen var blandad med vit choklad. Goda, vackra och mäktiga!   :)

Av Malin - 20 februari 2011 17:32

Idag har vi fortsatt greja nere i källaren. Denna gången i garaget. Isac och mormor tog en långpromenad så att jag och Andreas kunde jobba ostört. Bilen är proppfull med grejer som ska sopsorteras och vi lär nog fylla släpvagnen som hämtas ikväll. Men det finns mycket mer som skulle kunna slängas där inne! Jag har dock blivit lovad att det ska slängas när vi har renoverat klart. Om vi nu nånsin kommer sluta med det?


Min käre sambo finner ofta en anledning till att saker ska sparas. Ja det är lite Alex från Solsidan över honom ibland, för er som följer den underbara serien. Till exempel. Vi har två grovdammsugare. Den ena slutade fungera ordentlig så A köpte en ny. Dock är den gamla kvar och kan inte slängas. Varför? Jo, för den använder A för att suga rent den nya dammsugarens filter med. Jepp. Så vi har med andra ord två jättar till dammsugare som ska få plats bland allt annat. Massa överblivna klinkerplattor (de som ligger på golven kan ju faktiskt gå sönder!) Jo, visst, ett par plattor kanske kan vara bra att ha kvar, men inte allt småspill! Men idag har han varit duktig ändå och jag har fått slänga ett stort gäng jättetrasiga och genomsmutsiga handskar! Även gamla mattor "som kan vara bra att ha" och plast som fungerat som dammskydd har fått stryka på foten.


Men jag ska vara ärlig. Ibland har vi faktiskt nytta av de saker han inte kastar, även om mycket som sparas vid första rensningen ryker vid nästa! :)


Fast det är inte klokt vad mycket grejer man har! Vad man samlar på sig. Ändå finns det en hel del saker som står på vår inköpslista. Både små och stora grejer, billiga och dyra. Får man aldrig nog? Aldrig tillräckligt? Om vi återigen refererar till Solsidan så tyckte Mia där att man inte skulle ha mer saker än vad man kunde ta med sig upp i ett träd. Kanske inte vore så dumt ändå?


Och på tal om Solsidan. Drygt två timmar kvar till nästa avsnitt! Innan det, mat hos syteryster. Mums! Och den gemensamma promenaden som vi skulle ha innan då? Den blev ersatt med storstädning idag...


 

Finns fortfarande en del kvar att göra, men betydligt bättre än innan i alla fall!


Längtar tills jag får bita tag i förvaringen här nere. Ut med allt, måla sätta upp hyllor och ORGANISERA!! Än så länge är det på skiss-stadiet, men såsmånigom ska det bli av på riktigt.  

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards