mochamanda

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Malin - 15 februari 2011 16:45

En aning kanske. Idag skulle jag och Isac ta bussen in till stan för att gå på lite babymassage. Kantorn som spelade på dopet i lördags håller på att utbilda sig och frågade om vi ville delta när hon skulle hålla en kurs.


Som vanligt så rann tiden iväg snabbt och det blev lite bråttom så jag fick springa med Isac i vagnen till bussen. Kommer fram till hållplatsen i god tid och står och klurar på hur busschauffören ska kunna se mig bakom den gigantiska snöhögen när det kommer en buss från andra hållet.  Jag vet inte om jag hade fått för mig att vi har vänstertrafik i Sverige för jag undrade för en kort stund varför bussen stannade på min sida. Jag ska ju inte åt det hållet. Då inser jag att jag har ställt mig på fel sida vägen och hinner precis över på andra sidan innan min buss kommer. Vad tänkte jag på egentligen?? Väl inne i stan satt jag i andra tankar och håller sånär på att missa att kliva av bussen på rätt ställe!


När jag sedan skulle hem så var bussen sen. Alla andra bussars minuter tickade ner på tavlan utom min 2:a. Tillslut hann en annan 2:a före och jag skyndar mig mot det ställe den brukar stanna då det var fler barnvagnar som väntade. En buss kommer och det väller ut folk och när det väl är dags för mig att kliva på ser jag att det är 3:an som står framför mig! Den hann tydligen före min buss in på hållplatsen. Skyndar mig bort till 2:an, men den var givetvis redan fylld med barnvagnar så jag fick vackert stå kvar utanför. Bra jobbat. Som tur är så är den sena 2:an inte många minuter bort så jag är ganska snart på väg hem. Men ärligt talat? Hur disträ kan man vara? Får man skylla på en bebis som är lite förkyld och sovit dåligt i natt? Eller att samma lille bebis tycker att det är morgon när klockan står på 05:30? Eller är det helt enkelt så, att det bara är typiskt mig!?


Nåväl, nu är vi hemma i alla fall och ska inte ut på någon mer busstur idag!

Av Malin - 15 februari 2011 12:49

Så var det äntligen dags att presentera fotoväggen! Två sena kvällar blev det, men upp kom den. Puss till min älskling som hade sånt tålamod!


        

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards