mochamanda

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Malin - 10 februari 2011 17:23

Jag älskar vinter. Jag älskar snö. Men var det tvunget att snöa två decimeter idag? Nåväl. Nu är vi i alla fall inne och ska så förbli.


Hänga tvätt, sätta ny tvätt, mata och byta på Isac. Äta frukost själv. Leta fram bilen under snön. Innan klockan var elva var detta avklarat och det bar av mot bvc, där det var lite kö innan vi kunde komma in. Isac fortsätter öka fint i vikt, 6,6kg nu. Vidare mot IKEA där både jag och Isac passade på att luncha och inhandla lite smågrejer som vi behövde. Skotta fram bilen igen, mot Maxi. Och där vet jag inte vad som hände, men tiden gick fruktansvärt snabbt, handlingslistan var megalång och vagnen snart proppfull. Tur att jag har en liten son med en ängels tålamod. Fick bära honom på armen en sväng för att hålla humöret uppe, men annars var det bara glada miner. När det äntligen var dags att gå till kassan däckade han totalt. Godingen. 


   


På med overallen och ut i snön. Vi kom tio meter sen var det stopp! Det gick inte att ta sig fram med en vagn fullastad med mat och bebis. Det var tvärstopp. Tittar mig lite förtvivlat omkring och får syn på en snöskottare som skyndar sig och kommer till min undsättning och hjälper mig att lyfta vagnen till bilen. Snö var det här ja! Väl hemma hade klockan passerat 16. Jösses! Då var det bara att slänga in frys- och kylvaror, fixa mat till Isac, banan till mig och sedan var det dags för att skynda till kyrkan för att hämta nyckel och annat. Det är inte långt till kyrkan från där jag bor, men idag höll jag på att inte ta mig fram. Tur ändå att jag har en rejäl vagn med fyra stora hjul. Men det enda sättet att ta sig fram på var att hålla farten uppe. Helst springa. Så det gjorde jag. Efter att ha fått en rundtur och huvudet proppat med information i kyrkan kunde jag bege mig hemåt igen och där är jag nu. Huset är stökigt igen. Vi har städat varje dag, men ändå är det stökigt. Hur går det till? När jag var som mest stressad för ett par timmar sen, ni vet så där så att man helst vill sätta sig ner på golvet och gråta, så fick jag ett sms från Andreas som skrev att han tar ledigt imorgon! Det var precis vad jag behövde höra och energin steg igen. Nu snart kommer lillebror och underhåller Isac. Då ska jag sätta på turbon och virvla runt här hemma med allt som behöver fixas. Nu har jag dessutom fått vila i soffan här en halvtimme så nu  är det full fart framåt igen.


Och nej, jag tycker inte synd om mig själv. Jag hade kunnat välja att beställa såväl smörgåstårta som efterrätt. Jag hade kunnat välja att bara lägga fram vanliga servetter. Jag hade kunnat gjort det mycket enklare. Men det är inte lika kul! Utmaningar är roligare!


Over and out

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards