mochamanda

Alla inlägg den 2 februari 2011

- 4

Av Malin - 2 februari 2011 15:50

Hur kan jag fortfarande få skavsår av ett par kängor som jag köpte i höstas? Jag går i dem nästan dagligen, men det verkar inte spela någon roll... I dag har jag gått fram och tillbaka till Skåre och träffat mammorna och alla goa bebisar från föräldragruppen. Lika mysigt som vanligt, men en vattenblåsa som en tiokrona på ena hälen fick jag som tack för att jag var duktig och gick. Tycker liksom att jag efter tre månader borde få slipppa sånt!? Dumma skor...


Nåväl, 11,4 km har jag och Isac avverkat idag. Så nu kan jag åka till farmor och farfar ikväll och äta allt smaskens som det lär bjudas på där med gott samvete. Skrev ju för ca en månad sen om att jag skulle försöka gör nåt åt mina mammakilon som envist bitit sig fast. Och jag måste säga att det har gått riktigt bra. Jag har verkligen inte gjort några stora förändringar, men jag har ändå tappat kilon. Mer promenader, mindre godis och mer grönsaker och frukt. Jag gör även något som jag aldrig trodde att jag skulle göra. Jag räknar faktiskt lite kalorier. Och nej, jag har inte lagt mig på någon toklåg siffra. Jag lägger till några hundra kalorier extra för amnignen per dygn utöver vad en "normal kvinna" behöver och plussar på så fort jag tränar eller tar en promenad. Jag använder räkningen mer som en riktlinje och för att undvika de största fällorna. Och är jag godissugen så behöver jag bara ta en extra lång promenad så kan jag unna mig lite choklad. Det har fungerat jättebra för mig. Ännu lättare är det hela när man har en Iphone så man kan ladda hem massa appar som underlättar såväl kalorieräkning som förbränning. Hade som mål att tappa 0,5kg/vecka, vilket är en hälsosam viktminskning som inte är farlig för Isac. Men under januari månad har jag tappat 4kg! Även om det är skönt så har det ju alltså gått lite fort, men jag har svårt att tro att Isac har tagit någon skada. För er som inte läste det inlägget där jag skrev om det här förra gången så kan jag upprepa att det är i fettet som våra gifter i kroppen lagras. När man går ner i vikt frigörs dessa gifter och de riskerar att gå över till barnet via amningen och därför ska man inte gå ner i vikt för snabbt när man ammar.


Men just nu mår vi toppen båda två, eller ja, alla tre till och med. Ersättning till Isac och promenader för mig verkar göra susen för oss. Han går upp och jag går ner. Kan det bli bättre!?


I början av januari

Vikt: 80 kg

Midjemått: 103 cm

Stussmått: 111 cm


I slutet av januari

Vikt: 76

Midjemått: 96 cm

Stussmått. 109 cm

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards