mochamanda

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Take That

Av Malin - 19 januari 2011 11:45

Efter gårdagens djupa inlägg tänkte jag lätta upp stämningen med något lite ytligare. Syster yster och jag har bokat biljetter till Take That i Köpenhamn till sommaren! Weii!!


  


Och ja, denna gången har vi köpt biljetterna på riktigt, via ticnet! Och vi har redan fått dem i handen. Så den här gången kommer vi iväg. Weekend i Köpenhamn.


För er som inte känner till det så blev jag och min syster grundligt lurade när vi sent omsider bestämde oss för att vi ville åka till Berlin och se Robbie Williams. Biljetterna var slutsålda så vi gick in på E-bay och köpte biljetter av Alexander Lenzig från Leipzig. Tusen kronor var betalade vi och gick sedan ivrigt och väntade på att biljetterna skulle komma med posten. Det gick en vecka. Det gick två veckor. Det gick tre veckor. Plötsligt var det fredag och vi skulle egentligen bege oss till Berlin. I ren desperation åkte vi till posten för att be dem kolla om brevet möjligen fanns någonstans på väg till oss. Men icke. Två dagar senare fick vi ett mail. "Sorry, there was a mistake. I have to give you the money back." Jo, tjena. De pengarna såg vi knappast röken av. Anna, som då jobbade på banken, skickade iväg ett mail som beskrev exakt hur han skulle gå tillväga. Det hjälpte inte. Inte heller hotfulla mail från såväl oss som från pappa. Pengarna var ett minne blott. Men egentligen var det inte pengarna vi var mest besvikna över. Vi hade ju så gärna velat åka iväg. En systerweekend i Berlin kryddad med Robbie Williams. Det var ju Det vi hade längtat efter och sett fram emot!


Men nu gör vi ett nytt försök. Köpenhamn istället för Berlin. Take That med Robbie Williams som gjort come back i gruppen. Jag tror det kan bli rätt så bra det också! Längtar.

 
 
Ingen bild

Systeryster

19 januari 2011 12:35

Och jag längtar också! Fint att du inte skrev ut vad vi egentligen kallar herr Lenzig ;)

 
Ingen bild

malin

19 januari 2011 12:50

haha, ja, tänkte att jag skulle skona mina läsare från det... :D

 
Ingen bild

Jensen

19 januari 2011 22:37

vanudå, vart tog mitt inlägg om paypal vägen :D

jaja, hoppas ni inte använde banköverföring för betalning för ebayade saker.

man ska alltid betala med paypal, då kan man i nästan alla fall köpa saker med buyer protection, det vill säga, man får tillbaka pengarna av ebay/paypal om man blivit lurad.

 
Ingen bild

Jensen

19 januari 2011 22:37

bara ett litet tips från en ebayare som passerat 150 ebay köp :D

 
Ingen bild

malin

19 januari 2011 22:43

Det är så många år sen nu så jag kommer inte ihåg... Men vi lärde oss i alla fall en läxa! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards