mochamanda

Alla inlägg under december 2010

Av Malin - 6 december 2010 11:16

Lillebror kom förbi här en sväng så jag passade på att hålla honom kvar och leka med Isac så att jag kunde göra klart julgodiset. Mums!!


Snickerskakor, wienernougat och nutellagodis

  

Morbror Anders, Isac och Daisy myser i soffan.


Idag är det träff med föräldragruppen, i morgon ska jag till tandläkaren och Isac till bvc. Bråda dagar med andra ord. :)


  

Av Malin - 5 december 2010 18:53

Finns det någon bättre månad än december? Den är så fullspäckad med härligheter! Som idag till exempel så firar jag och Andreas tre år. Eller firar och firar. Det var, hör och häpna, Andreas som påminde mig om vad det var för dag för drygt en timme sedan så det får firas med lite köttfärssås och spagetti i kväll. Myspys.


Idag för tre år sedan tog vi en promenad på Skutberget. Andreas frågade mig om vi skulle ta milspåret. Det var totalt kolsvart ute och milspåret hade ingen belysning. Andreas skämtade givetvis, men det förstod inte jag utan jag svarade glatt okej och så gick vi! Det var så mörkt att vi emellanåt kom av spåret då och då men mysigt var det där vi i blindo gick hand i hand. Kvällen avslutades med en middag i Andreas lägenhet där båda fick truga i sig maten trots att det var jättegott! Tänk så härligt att vara nykär! Puss min älskling!


Annars så återfinns min namnsdag och födelsedag i december, Isacs namnsdag och inte att förglömma, Julen! :) När det dessutom är så härligt vintrigt ute så kan det nästan inte bli bättre. Oj, jag höll nästan på att glömma. Man får ju äta choklad på morgonen varje dag fram till jul också! :D


Julen ska firas här i år och förberedelserna har redan börjat. Jag, Isac, moster Anna, gammelmormor och gammelmoster var på julmarknad i Mariebergsskogen för att få rätt stämning. Sedan följde Anna med hem till oss och julbakade. Sju sorters julgodis ska det bli, minst! Idag bakades Wienernougat, Nutellagodis och snickerskakor. Ja, vi är rätt tokiga i choklad i vår familj. 


 

Julpyntningen här hemma har påbörjats. Min tomtesamling sen barnsben har fått ta plats i bokhyllan i vardagsrummet.


Lite extra belysning i sovrummet. 



Senaste tomtetillskottet, införskaffat på julmarknaden.  

Av Malin - 3 december 2010 18:44

På flygplatsen. Sådan far sådan son.


     

Hej pappa!



  

Tuffingen sover



Matplatsen på övre balkongen. Grillkväll med mamma och pappas grannar från Södra Råtorp.


  

Grillen och grillmästaren.



En trött Isac.

  

På puben för att titta på El Clasico



Pappa och Isac myser på balkongen


   



Utsikt från balkongen


  

Lunchdags



  Sunshine

Lipsill?



Jag, Anna och Andreas tar ett dopp i havet.


  

Morbror Markus vaktar lilleman



I väntan på en buss



Middag på  den mysiga restaurangen Doña Juana. De två servitörerna är helt underbara. Detta är ett ställe mamma och pappa alltid äter på när det är på Teneriffa.


  

Jag och Tobbe knödde in oss vid bordets ände.



Nyvaken



    

   

   

   

Älgiälgiälgiälgi...



Mamma och pappa firar sin 26:e bröllopsdag i jacuzzin på balkongen.



Morfar och Isac myser

  

  



Mamma blickar ut över havet.



Vem är det som får Isac att skratta?

 

Jo, moster Anna såklart!



Syskonen och Isac



En nöjd Isac har landat på Rygge, Oslo.   

                                                   

Av Malin - 3 december 2010 14:38

Ja, då var vi hemma i Karlstad igen efter en härlig vecka. Vi fick några dagar med sol trots allt. Skönt! Isac har skött sig exemplariskt och charmat såväl städerskor som släktingar med leenden. Han har varit nöjd så gott som hela tiden och båda flygresorna gick som en dans. Många säger att vi inte vet hur det är att ha en bebis och visst förstår jag att vi har tur, men jag är bara glad för att Isac hittills har sluppit magont och annat som kan göra livet jobbigt. När han mår bra så mår jag bra! Bilder, historier och annat kommer efterhand under helgen! Kram från oss

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards