mochamanda

Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Vilken härlig dag

Av Malin - 26 september 2010 20:48

Idag har jag haft en toppendag. Jag tog med mig systeryster till IKEA där vi shoppade fårskinnspäls till vagnen och lampa till mitt och Andreas sovrum. Vi har sedan länge älskat IKEA:s lampa som heter maskros, men den har varit på tok för stor för vårt hus med relativt låg takhöjd. Men idag, äntligen, hade vår önskan infallit. Lampan finns numera i en storlek mindre och beslutet var lätt att fatta. Ner i kundvagnen utan att blinka.


Därefter fortsatte bilturen till Barnens hus där filt, regnskydd och leksaker till vagnen inhandlades.


 

Anna gjorde stora framsteg i teknikens värld och lyckades koppla in lampan. Lampan ger så härliga skuggor i tak och på väggar.



  

Fårskinnspäls, tummenfilt och tummenleksaker. 


Vagnen börjar bli redo och jag och Andreas övade i morse på att fälla ihop och fälla upp vagnen. Inte helt enkelt ska ni veta! :)


Efter köttfärssås och spagetti till lunch bar det av ut i skogen. Jag, Anna, lillebror och Daisy gav oss ut på äventyr. Svamparna uteblev, men roligt hade vi där vi traskade fram i en vattensjuk skog och över blöta ängar med högt, högt gräs. Anders fick kvalitetstid med sina systrar, Anna fick tänja på sina gränser, jag fick mer än nog med motion och Daisy var överlycklig och fick även spåra litegrann.


Andreas har med hjälp utav underbart snälla Björn pysslat på i källaren och kunnat bocka av en hel del "att göra-punkter".  Vi har gjort lite ändringar i våra grottor och de tre grottorna ovanför badkaret kommer i stället bli en hög, smalare grotta med ett par glashyllor i. Ni får se vad vi menar när det är klart! :)


Ha en bra vecka allesammans!

kram

 
 
Ingen bild

Systeryster

26 september 2010 21:16

Inte bara lyckades jag koppla in lampan. Jag satte dit alla 84 (!) blommor ;)

 
Ingen bild

Anonym

26 september 2010 22:35

Nu när det snart är dags önskar jag att en tjockisbild läggs ut på bloggen! Så vi ser innan o efter :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards