mochamanda

Alla inlägg den 20 september 2010

Av Malin - 20 september 2010 23:18

Efter en mysig helg med fint dop och trevligt sällskap är vi sedan ett dygn tillbaka i Karlstad och än är Knodden kvar i magen. Kvar är också Andreas föräldrar som hjälper oss med diverse småpyssel som aldrig blir gjort annars innan de far norröver om några dagar.


Det som händer i källaren är svårt att fånga på bild. Vår plattsättare sliter och sliter där nere för att spackla till våra allt annat än jämna väggar. Tre-fyra omgångar och 125kg spackel var inte tillräckligt och han får fortsätta i morgon. Då har vi ändå inte så många väggar som behöver spacklas eftersom det blir en del väggar som det sätts skivor på, t.ex. i bastun och väggen med fönstret. Golvet har han spacklat, så så fort snickaren har fått gipsskivorna på plats kan plattsättaren börja med tätskikt i dusch och andra detaljer som behövs innan klinkersen kan läggas. Om jag har förstått det hela rätt så kan både klinker och kakel vara på plats i slutet av nästa vecka. Det är i alla fall min tolkning. Men den som lever får se. :)



I morgon vankas besök hos barnmorskan vilket innebär att ytterligare två veckor har passerat i ett rasande tempo. Tyckte vi var där nyss. Efter besöket hos barnmorskan ska jag, Andreas mamma, farmor, lillebror och Daisy bege oss ut i svampskogen i jakt på kantareller. Då gäller det även att passa på att njuta av den friska luften för på kvällen ska mitt hus och min stackars näsa drabbas av den illa beryktade doften av surströmming. Jag har aldrig tidigare varit i närheten av denna doft och jag måste erkänna att jag är lite nervös, nästan rädd. Dock har jag denna gången en ursäkt för att slippa äta dentta ruttna ting, då Svenska livsmedel har med surströmmingen på sin röda lista för gravida. Tack för det. Men jag antar att det kommer att bli svårt att slippa undan lukten... 


Så för alla er som planerar in ett spontant besök hos oss. Skjut upp det några dagar, för er egen skull. Och snälla, tala inte om vilken ljuvlig middag Ni tänker inta i morgon... 

  

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards