mochamanda

Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Malin - 3 juli 2010 21:35

Nu är sommaren här på allvar och dagen har bjudit på riktigt varmt väder och ja, den känns lite mer påfrestande än vanligt. Lösningen? Bada i älven! Finns inget bättre just nu. Så svalkande, funderar på ett kvällsdopp senare i kväll så kommer jag nog att sova gott sen. :)


Fredag kväll tillägnade jag och Andreas tillsammans, i källaren, med arbetskläder... Vad gör ni på era fredagkvällar? Dock gjorde vi ett bra jobb och känner oss nöjda. På måndag kommer en av våra hantverkare hit och kollar över vårt verk. Hoppas på godkänt med tanke på att en betongbil är beställd till tisdag morgon! För övrigt har jag lärt mig några nya ord de senaste veckorna. Dubba, najja och ralla! Just najjningen och till vis del dubbningen är en av anledningarna till att mina fogar och min rygg idag är lite arga på mig. Sittandes på golvet i konstiga ställningar och vira fast ståltråd mellan de i väggen indubbade armeringsjärnen och armeringsnäten på marken är kanske inget som låter så ansträngande, men så är jag inte fullt lika smidig längre! :)


Kvällen idag har vi ägnat åt lite mer mänskliga ting såsom middag på uteservering och bio. Vi såg Beck- Levande begravd. Den var bra och fängslande och fick mig att skrika rätt ut i biosalongen. Jag var Inte beredd på att han skulle dyka upp där! Väl hemma stack Andreas ut i trädgården, det kliade i fingrarna på honom och ogräset lockade mer än en kvartsfinal i fotbollsVM. Nånting är fel, jag vet. Men jag älskar honom ändå och i morgon är det hans 31:a födelsedag och därmed ett år sedan vi hade fest här på tomten! Ibland är det nästan läskigt hur fort ett år kan gå! Hans födelsedag kommer vi att fira uppe i norra Värmland med god picknick och trevligt sällskap i form av syster yster och Tobbe.


Nej, nu ska jag ägna fotbollen all min uppmärksamhet, sedan göra picknick och sedan bada! Hej så länge!

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards