mochamanda

Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

Tapetjakt

Av Malin - 9 februari 2009 16:53

Så har ytterligare en vecka passerat. Alla köksstommar är nu byggda, dock står de inte på plats ännu och det lär väl dröja ett par veckor innan de monteras fast, men de är i alla fall klara! Vi har pratat belysning med en duktig kille och kommit ett steg närmre ett beslut om vilka ljuskällor vi ska ha. Målaren har spacklat väggarna som nu börjar se lite mer enhetliga ut. Igår jobbade vi järnet med murstocken och den är så gott som redo för att lackas. Andreas skrubbade och skrubbade igår så att jag tillslut blev rädd för att murstocken skulle bli för ren!


Vi har även spanat på tapeter. Vi har redan köpt tapet till väggen som går längs kortsidan av huset från kök in i vardagsrum. Den är ganska krävande och vi letar därför efter en enklare tapet till de övriga väggarna vilket är lättare sagt än gjort att hitta. I två timmar bläddrade vi i katalogerna på Colorama och ännu har det inte sagt klick för någon tapet, så det är bara att leta vidare. Tanken är en ljus tapet. Vit, grå, silver, nåt åt det hållet. Den ska som sagt vara enkel, men den får ändå inte vara tråkig då den ska sitta på ganska stor yta. Tips någon?

Nedan ser ni bild på den inhandlade tapeten.


Ha en bra vecka!

Kram från ett snörikt karlstad



 
 
Ingen bild

Ulle

11 februari 2009 22:06

Hej Enar!
Det börjar röra på sej... Ni är ju snart redo för inflyttningsfest!
Riktigt snygg tapet! Jag köpte den sjäv en gång, som fondvägg ... men när jag fick hem rullarna så var dom skadade i kanten, bägge två. Så de lämnades tillbaka för att bytas, när de kom igen, var dom också förstörda i kanterna... så då tröttnade jag och köpte en annan istället... Det var nog inte meningen att vi skulle ha den helt enkelt! Så jag hoppas att ni har mer tur med den än vad vi hade.
Kram, och lycka till med den fortsatta renoveringen!

 
Ingen bild

Jensen

26 februari 2009 21:48

riktigt fin tapet, har sett en liknande, som va riktigt fin, försöker bara komma på vart :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 5 december 2017 12:44

  I Skutbergets milspår i becksvart mörker trevade vi fram tillsammans. Hand i hand. Och från och med då var det du och jag. Tio år senare händer det fortfarande att vi famlar i blindo, men vi gör det alltid tillsammans.   Tre månader efter vå...

Av Malin - 18 oktober 2017 22:02

Efter att ha gått in på min blogg här efter några månaders dvala inser jag att ni måste sitta där ute alldeles pirriga och fulla av förväntan över hur det egentligen gick med vår gräsmatta!? Jag ska inte låta er vänta längre.   Grä...

Av Malin - 18 oktober 2017 21:08

För dryga veckan sen fyllde Isac sju år. Det är svårt att inte dra till med klyschan om hur fort tiden går! SJU år!Han är tydligen stor nu och använder sig av uttryck som typ, liksom, asbra och coolt. Men den mjuka, omtänksamma killen finns kvar där ...

Av Malin - 19 juli 2017 23:59

    Idag har vi haft en lycklig tjej som strålat ikapp med solen. Hon var så glad över att det var hennes födelsedag. Vi har firat med sång, frukost på sängen, strandhäng och glasstårta.   Molly är vår lilla pratkvarn. Hon är väldigt ve...

Av Malin - 23 maj 2017 23:00

Det går framåt i trädgården och trädäck och gräsmatta känns inte alltför långt borta. Om jag får drömma lite, vilket jag gärna gör, så har vi både trädäck och gräsmatta inom två veckor. Men så vet jag också att saker sällan går som planerat. Som vi l...

Presentation


Namn: Malin
Ålder: 29 år
Familj: Förlovad med Andreas, mamma till Isac född okt 2010, Lovis född okt 2012 och Molly född juli 2014.
Bor: I en villa i Karlstad.
Arbetar som: VVS-konstruktör på WSP.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards